Web vám běží, většinou i funguje. Začali jste přemýšlet nad vhodnou formou propagace.
Kromě placené reklamy (PPC) můžete vyzkoušet získávání zpětných odkazů (linkbuilding).
Zřejmě se do něj nepustíte vy sami, ale najmete si linkbuildera. Přečtěte si odlehčený článek na téma důležité vlastnosti nejlepšího linkbuildera.
Obsah
TogglePsal se rok 2008. Nastoupila jsem do společnosti Ataxo jako SEO konzultantka. Po nocích jsem si přivydělávala získáváním zpětných odkazů. Nasbírané zkušenosti mi pomohly k tomu, abych si postupně mohla vybudovat tým šikovných linkbuilderů.
Učila jsem je a učila se sama. Byla jsem zodpovědná a pyšná, když klientův web vítězil ve vyhledávačích. Baví mě to dodnes. A dnes platí mnohem více, že šikovný linkbuilder je výhra pro váš projekt.
Na samém začátku ve hvězdném Ataxo týmu byla například Alenka Vorlíčková, copywriterka a linkbuilderka na volné noze. Také Daniela Rajtmajerová, nyní již nějaký pátek SEO specialistka v Dobrém webu. Nebo Jiří Krejčík, internetový marketér od Kolína. Šikovní a talentovaní lidé.
Ve své profesní dráze jsem se několikrát vrátila k vedení týmu linkbuilderů, ať to bylo v Dobrém webu či Centrum Holdings. Měla jsem tu čest pracovat se Zdeňkem Linki Dvořákem, ještě v době, kdy linkbuilding nebylo jeho hlavní řemeslo. Také s cestovatelem a hudebníkem Vláďou Rokoským. Vyměnila jsem si i nějaký ten reklamní prostor s Filipem Podstavcem. Za paňáka.
Protože mám velké zkušenosti se získáváním správných odkazů i vedením týmu, rozhodla jsem se připravit článek na téma důležité vlastnosti linkbuildera. Po delší maminkovské pauze se vracím aktivně do světa odkazů a některá rána cítím to zvláštní chvění, nedočkavost a touhu získat to nejlepší.
Na konci článku najdete odkazy na články podobné. Můj není první ani poslední. Snad vám pomůže ujasnit si, jakého člověka na získávání odkazů máte hledat. A pokud již s někým spolupracujete a poznáte ho podle popisu, či fotografie, můžete si gratulovat. 🙂
Na internetu je téměř nonstop. Sleduje poslední trendy. Tuší o plánovaném mobilním algoritmu a zvířátka ze ZOO má pěkně vychované.
Hravě by mohl zastávat pozici SEO konzultanta. Nebo spíše ani nevnímá rozdíl. Ví, kde má web slabá místa nebo proč není indexovaný vyhledávači. Zkrátka poradí si s každým, jak to říci hezky, SEO nešvarem. 🙂
A ne nuda. Těší se na nový projekt a občas nemůže dospat. Že váš linkbuilder působí k smrti unuděně, nesměje se a nemá nápady? Někde se asi stala chyba.
Třeba moc registruje do katalogů nebo publikuje pořád ty stejně nudné PR články do šedivých PR webů. To nuda opravdu je. A slušně řečeno, je to o hubu.
Šikovný linkbuilder tělem i duší se vás bude ptát. Bude chtít poznat, jak procesně funguje váš byznys. Kdo je vaším typickým zákazníkem. A nebude mu stačit, že to jsou muži 18 – 55 let z Prahy. Budou ho zajímat vaše byznys cíle a jaké máte marže.
Jeho aktivní zájem o váš byznys končí až ve chvíli ukončení spolupráce.
Již na samém začátku se začne pídit po konkurenci na internetu. Při dlouhodobé spolupráci zjišťuje, co se od nich dá odkoukat právě pro váš web.
Váš linkbuilder to nedělá?
TIP: Tady je jeho domácí úkol
Nejenže je pro něj získávání zpětných odkazů velké dobrodružství, ale také je velmi zvídavý. Prahne po stále nových informacích, které mu pomohou vyřešit zapeklitý úkol.
Linkbuilder musí být jako Sherlock Holmes. Inteligentní, chytrý a bystrý.
A pokud má na hlavě klobouk, dbejte na to, aby byl bílý. 🙂
TIP: Přečtěte si
Linkbuilder musí být komunikativní. Ať píše maily, sms, volá či skypuje, dělá to zdvořile. E-maily píše skutečným lidem a jeho metodou není copy-paste.
Nebojí se uvádět svůj telefon a je připravený jej zvednout a reagovat. Nebo lépe, pro vzácné odkazy jde do boje a telefon zvedá první.
Přišel k vám, ani se nerozhlédl a začal na shnilá jablka házet letošní jablíčka, občas sladká, sem tam nějaké padavky? Fůůj, to bude ale za pár týdnů smrádek.
Pokud váš webový projekt běží nějaký ten rok, je povinností správného linkbuildera zkontrolovat odkazový profil webu.
Je jedno, zda k tomu použije Majestic nebo Ahrefs. Důležité je, že zná silné a slabé stránky odkazového profilu a dokáže odstranit padavky dříve, než začne uskladňovat zdravé ovoce.
TIP: Více o analýze odkazového profilu napsal
Než se celá paráda rozjede a linkbuilder vám začne posílat seznamy odkazů, měl by připravit linkbuildingový plán či harmonogram na několik měsíců.
Sám bude mít představu, do čeho se pustí a co bude následovat.
Díky harmonogramu budete vědět, za co linkbuilderovi budete vlastně platit. Zdaleka to není jen za získané odkazy. Ale také za čas, který využije na získání odkazů. Nebo za čas strávený plánováním nových strategií.
Takže je moc fajn, když se s vámi sejde a poví: „Pane Nováku, začneme analýzou odkazového profilu. Taky mrkneme, co dělá ta vaše konkurence a sestavíme si vhodné taktiky pro web www.tenvasbyznys.cz. Pak se vhrneme na konkrétní možnosti. Vybereme něco méně konkurenčního, ale co bude lidi bavit. To máme první měsíc…“
Nemáte nic takového od svého linkbuildera?
TIP: Dejte mu přečíst
V agentuře jsem psaní textů nepovažovala za nutné, protože se o to starali copywriteři. Od té doby, co pracuji s Adamem, vnímám jako nutnost a velké plus napsat článek, který zapadne do linkbuildingového plánu jako prdel na hrnec.
Mám svá omezení a znám je. Bojuji s nimi. Měl by bojovat i váš linkbuilder. A psát hezky česky, žádný SEO copywriting poznamenaný dyslexií. 🙂
TIP: Co psaní obnáší
Peníze hýbou světem. Zadarmo ani kuře nehrabe. Za malé peníze a od kusu (kus = odkaz) se nechá platit začátečník, webtržník nebo někdo, kdo pro vás „moc mocinky chce placovat.“ Proč ne, proti gustu žádný dišputát.
Pokud ale ve vašem týmu lidí není nějaký guru linkbuilder, levný začátečník může nadělat více škody, než užitku.
Rozdíl je, jestli si někoho vezmete na brigádu nebo „na stálo do baráku“. Linkbuilder je profese, která by v online marketingu neměla pokulhávat za SEO konzultantem či webdesignerem. Určitě ne odborně. Myslete na to ve chvíli, kdy budete hledat linkbuildera „do 100 Kč/hod“.
Při výběru se zajímejte o zkušenosti a reference. Případně si najměte někoho, kdo vám s výběrem pomůže. Můžu to být třeba já. Jsem garantem pro pozici Linkbuilder v projektu online people.
Neberte linkbuildera právě proto, že je levný. Spolupracujete s tím, který ví, co dělá a zná svou cenu.
Linkbuilder musí mít přehled, jaké odkazy přivádí návštěvnost a co takový návštěvník po příchodu na web udělá.
Pomocí tohoto nástroje může linkbuilder zjistit, jestli má jeho práce smysl. Zjistíte, jaké stránky na vás odkazují. Nebo distancovat se od špatných odkazů.
Dříve MajesticSEO, nově jen Majestic. Užitečný nástroj pro zkoumání odkazových profilů. Nebo Ahrefs.
Nepostradatelný pomocník každého českého linkbuidera. Přehledně uchovává získané odkazy a kontroluje pozice. Každou chvíli přibývají další novinky.
To jsou nepostradatelní pomocníci při odchytávání zmínek na webech či sociálních sítích. Buďte v obraze a kontrolujte, co se kde šustne.
Pomůže vám najít nefunkční zpětné odkazy, které využijete pro svůj prospěch. Někdy taky Screaming Frog. S kontrolou nefunkčních odkazů vám pomůže také rozšíření Check my Links nebo LinkMiner.
Jak bude vypadat titulek, popisek a URL ve vyhledávačích.
Báječný den i linkbuildery přeje Míša
Podívejte se na službu linkbuilding.
Všechny vektorové obrázky byly staženy z pixabay.com.
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596
…Aneb proklepněte si svého linkbuildera 🙂 Článek s dovolením sdílím dále v seznamu českých článků o SEO a linkbuildingu na:
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/
Velmi hezký článek a vše pěkně shrnuto! 🙂
Jako linkbuilder nemůžu jinak než souhlasit 🙂 povinná četba pro všechny zadavatele (account+klient)