Nástroje pro SEO konzultanty

[vc_heading title=“Nástroje pro SEO práci“]

Níže najdete nástroje, které používáme pro SEO a linkbuilding.

Analýza webu a návštěvnosti

Google Analytics

  • Google Analytics (zkráceně GA) je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o uživatelích svého webu.
  • Zdarma

Google Search Console

  • Google Search Console je bezplatná služba od společnosti Google, která usnadňuje sledování a správu přítomnosti vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google. Registrace do služby Search Console není k zahrnutí vašeho webu do výsledků vyhledávání Google nutná. Pokud se však zaregistrujete, pomůže vám to porozumět, jak Google váš web vnímá, a budete moci optimalizovat výkon svého webu ve výsledcích vyhledávání.
  • Zdarma

Příprava analýzy klíčových frází

Připravujete analýzu klíčových frází? Kromě standardních nástrojů Sklik a AdWords využívám následující nástroje a programy.

Rank Tracker

  • Pomáhá analyzovat klíčová slova, hlídat pozice, monitoruje konkurenci, URL vstupních stránek, sleduje různé vyhledávače a lokality, atd. Součástí jsou i reporty.
  • Placený

Excel

  • Placený

OpenRefine

  • OpenRefine slouží k získávání, čištění a úpravě dat. Jedná se o nástroj, ve kterém provádíte operace na datasetu. Pokud máte větší datasety, poslouží lépe, než Excel.
  • Pokud potřebujete poradit s OpenRefine, obraťte se na Filipa Podstavce, je nejlepší.
  • zdarma

MarketingMiner

  • Marketing Miner je takový data miningový MacGyver pro online markeťáky. Z jednoduchého vstupu dokáže získat užitečná data pro byznys uživatele.
  • O MarketingMineru jsem napsala několik článků. Samotný nástroj najdete zde.
  • Placený

Übersuggest

  • Zdarma

Konkurence a klíčová slova

Serpo

  • Napsala jsem článek: Analýza konkurence z pohledu SEO nebo PPC? SERPO!
  • Collabim je SEO nástroj a sledujete v něm především vlastní web a vámi zadaná klíčová slova. V Serpu analyzujete konkurenci v SEO i PPC na klíčová slova, která jsme pro vás předem připravili – vypůjčeno z FAQ SERPO.cz. Serpo.cz má pro své analýzy v databázi 2 000 000 klíčových slov, 14 000 000 inzerátů, 150 000 000 přirozených výsledků a aktualizace každých 14 dnů.
  • Placený, velmi omezeně zdarma – tarify

Struktura a on-page faktory

Když potřebujete dokonale poznat strukturu webu. Pomocí následujících programu získáte seznam všech URL adres, na které vede odkaz a vyhledávač se na ně tak mohl v rámci interních odkazů přímo dostat.

XENU

  • Základní verze zdarma

Screaming Frog

  • Základní verze zdarma

Vizualizace struktury

XMind

  • Zdarma

Coggle.it

  • Placený

Sledování zmínek na webu

Sledujte zmínky o vašem webu, produktech a službách. Nebo špehujte vaší konkurenci. Nastavte si automatizovaný monitoring zmínek dle návodu Martina Šimka.

Která data se vyplatí sledovat

  • Vlastní brand / domény
  • Konkurenci
  • Klíčové fráze z vašeho oboru

Nástroje

Analýza odkazového profilu

Majestic

  • Placený

Ahrefs

  • Placený

Evidence odkazů

Potřebujete evidovat odkazy, dělat si malé analýzy klíčových frází? Sledovat konkurenci, obsah na vašich stránkách a nalézt zajímavé weby pro linkbuilding či vaši konkurenci?

Collabim

  • SEO nástroj pro analýzu webu a reportování od Jirky Koutného. Collabim je pomůcka, se kterou by se měl kamarádit každý web.
  • Placený

Rozšíření do Chrome

Chcete si něco rychle zjistit na webu? Nemusíte vždy volat vývojáře či programátora. Vystačíte si s tímto rozšířením.

Web developer

  • Chcete si něco rychle zjistit na webu? Nemusíte vždy volat vývojáře či programátora. Vystačíte si s tímto rozšířením.
  • Zdarma

Google nástroje na testování webu

Nástroj na testování strukturovaných dat