Jak vybrat dobré a kvalitní partnery pro linkbuilding?

Je linkbuilding na přelomu roku 2014/2015 pomalu již zakázané slovo? Nebojte se, není. Jen musí být stále důmyslnější, vtipnější, sofistikovanější, přirozenější. Zkrátka jako žena, která se chce zalíbit, ale ne pouze na první pohled, vztah si chce udržet dlouhodobě, stojí o náklonnost a ideálně i o plození roztomilých dětí.

Linkbuilding je jako žena, která chce dlouhodobý vztah a roztomilé děti :)

Linkbuilding je jako žena, která chce dlouhodobý vztah a roztomilé děti 🙂

Získání a průběžné budování odkazů na váš web je stále jeden z nejdůležitějších faktorů pro získání neplacené návštěvnosti. Ti, kteří přežívají změny algoritmů v podobě Tučňáků a Pandiček, pokračují do dalšího kola, dále ke svým cílům.

Není tajemstvím, že pro dobrý odkazový profil plný kvalitních “plusových bodů” (čti odkazů) musíte najít dobré a kvalitní partnery, které zaujmete, a oni na váš web odkážou.

Určitě sníte o tom, že na svůj web získáte kvalitní odkazy, které budou přivádět uživatele, a zároveň zlepšíte svou viditelnost ve vyhledávačích. Ideál. Když ale dojde na praxi, již to tak ideální nebývá a vlastně je to velká dřina.

 

Odkazy versus obsah

“Vytvářejte jedinečný a relevantní obsah, který si přirozeně získá autoritu na internetu. Investice do dobrého obsahu se vyplatí. Čím užitečnější obsah máte, tím je větší šance, že na vás někdo odkáže. To vše bez tzv. nákupčího odkazů.”

Dříve, než se začneme bavit o možnostech, jaké partnery vybírat, hodí se krátké upozornění. Pokud chcete obcházet pravidla, které vyhledávače (Google) dávají a odkazy nakupovat, asi si najmete linkbuildera, říkejme mu “nákupčí odkazů”.

Pokud někoho takového hledáte, nejsme to bohužel my, Adam ani Míša. Nemáme zájem pracovat na zakázkách, ve kterých jde pouze o nákup odkazů. Chceme společně s vámi vytvářet online strategie, která vám přinesou užitek i potěšení z byznysu. Je mnohem jednodušší získat kvalitní odkazy na něco, co je užitečné. Jen to vám zajistí dobré pozice ve vyhledávačích dlouhodobě.

Náš tip je získávat odkazy ze stránek, které odkazy běžně neprodávají. Buďte tvrdí, hledejte nejen pro sebe, ale hlavně pro své zákazníky jen to nejlepší. Pokuste se je přivést na svůj web přes odkazy, které získáte. Dlouhodobě viditelní ve vyhledávačích budete tehdy, pokud budete TRPĚLIVÍ, budete mít PŘÍSTUPNÉ webové stránky s DOBROU POVĚSTÍ, vzbuzující DŮVĚRU. V první  řadě zlepšujte zmíněné a nesnažte se prvoplánově zmanipulovat výsledky vyhledávání pomocí odkazů. Nebude to oceněno a může to být potrestáno.

 

Podle jakých parametrů vybrat solidního partnera?

Jak poznat, jestli do vztahu vlítnout po hlavě, vyčkat nebo vztah v žádném případě nezačínat a takovému partnerovi se vyhnout obloukem? Můžete se řídit podle následujících bodů:

V hledáčku mějte weby, které:

  • Jsou autoritativní ve vašem oboru.
  • Odkazují na weby, které jsou informačně hodnotné.
  • Odkazují na weby, které jsou relevantní k vašemu webu.
  • Nedělají ostudu a prohlásili byste je klidně i za své.
  • Jsou srozumitelné a vy pochopíte, co nabízí.
  • Ve vás vzbuzují důvěru.
  • Pokud píšou blog, novinky, či aktuality, často přidávají nové informace.
  • Pokud na blog přidávají informace často, nevede z každého článku odkaz na jiný, netematický web.
  • Mají svého majitele a do nějaké rozumné chvíle pochopíte, koho a jak oslovit.

Vyhněte se obloukem webům, které:

  • Odkazují na weby, které využívají zakázané SPAM techniky.
  • Odkazují na větší množství webů z jedné stránky.
  • Vypadají jako MFA weby (Made_for_AdSense).
  • Jsou v jiném jazyce, než je váš web.
  • Nekoukají na uživatele a texty se nedají číst.
  • Vykrádají jiné weby.

 

Jak kontaktovat partnera?

Ideálně telefonicky, pokud není uvedený telefon, tak samozřejmě emailem. S jakou nabídkou přijdete, je velmi důležité. Dostaneme se k tomu v některém z dalších článků o linkbuildingu.

Může se stát, že kontakt nemůžete najít. Může to být známka toho, že autor nebo majitel webu nechce být z nějakého důvodu dohledatelný. Pokud máte ale pocit, že web je ten, který přesně hledáte a že je vaše nabídka pro partnerství neodolatelná, vyzkoušejte následující tipy:

  • Majitele zkuste dohledat přes: whois.domaintools.com. Pokud bude možné přes tento nástroj dohledat jeho jméno a adresu, pokuste se tuto osobu najít s těmito údaji ve vyhledávači Google, na Facebooku, atp.
  • Další variantou je podívat se do kódu stránky (klávesa ctrl + U) a podívat se, jestli náhodou jméno autora není v kódu:
    Autor webu

    Jméno autora může být v kódu

     

Kde můžete začít hledat?

Máte spoustu možností, jak se dostat ke kvalitním partnerům. Chtěla jsem popsat pár možností, ale při psaní tohoto článku si uvědomuji, že toto téma si zaslouží vlastní článek, který budu v průběhu času aktualizovat, neboť ze správných možností se velmi rychle stávají nesprávné a zároveň s každou novou zakázkou je šance, že přijdeme na další metodu, o kterou se s vámi rádi podělíme.

Abych ale tomuto článku nezůstala nic dlužna, popíšu dvě nejjednodušší možnosti, kde začít hledat vhodného partnera. Z mého pohledu výběr vhodného webu pro umístění odkazu začíná nejčastěji přes vyhledávač Google nebo nástroj Collabim.

Google

Nejčastěji výběr probíhá na základě klíčových frází spjatých přímo s vaším webem nebo s weby, na které pravděpodobně chodí vaši uživatelé a přidáním další pomocné fráze, která vás může dovést k tomu, co hledáte.

Máte například web, který prodává podlahy. Dotazy, kterými můžete partnery vyhledávat, mohou vypadat:

  • diskuze jak vybrat vhodnou podlahu do dětského pokoje
  • jak na rekonstrukci koupelny blog
  • odolná podlaha do kuchyně rady a tipy

Uvedený návrh je cesta, která vás může přivést na nápad, jakým směrem se vydáte. Jaké weby budete hledat a kde budete vystupovat se svým webem jako odborníci a budete odpovídat na dotazy. Odpovědi jsou ideálně k nalezení na informačně zajímavé vstupní stránce na vašem webu.

Collabim

Collabim je nástroj, který věřím, používáte všichni vy, kteří se o získávání zpětných odkazů aktivně zajímáte. Nebo jste ho aspoň vyzkoušeli a zjistili jste, že znáte lepší nebo se bez něj obejdete. To je určitě možné. Já si ale nemohu vynachválit funkci Site Finder. Je to jedna z prvních možností, kterou procházím, jakmile vytvořím projekt a zadám více relevantních klíčových frází (minimálně 100) do nástroje. Po nějaké chvíli pod záložkou Site Finder vidím seznam webů, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání (Seznam i Google) na dobrých pozicích na fráze, které jsem uložila.

Collabim nabízí informace k webům typu na jakou stránku na webu odkaz ideálně umístit a jakou frázi využít. Dále pak TOP 5 slov, na které se web umisťuje ve vyhledávačích a jakou mají hledanost v Google. Osobně toto nevyužívám prvoplánově (přeci jenom je to strojový návrh), informace ale považuji za užitečné.

Collabim a detaily v Site Finderu

Collabim a detaily v Site Finderu

V Site Finderu se mohu zaměřit pouze na weby, které jsou “obsahové”, “diskuzní”, “blogy”. Ne vždy to 100% funguje, pro první rešerši ale velmi rychlé řešení.

 

Závěr

V článku jsem chtěla otevřít problémy a možnosti, na které narazíte,  pokud se budete zajímat o výběr kvalitních partnerství pro linkbuilding. Než se do rozumného získávání zpětných odkazů pustíte sami, mějte na paměti to nejdůležitější. Tím je přítomnost informačně hodnotných vstupních stránek na vašem webu. Raďte, informujte o novince jako první. Nevěřte ale prosím tomu, že odkazy na produkt nebo službu váš web a byznys zachrání. Kvalitní linkbuilding dokáže velmi dobře pomoci, základ úspěchu je ale váš samotný nástroj pro online podnikání, váš web. Hýčkejte ho, budujte mu důvěryhodnost a informační hodnotu.

Pokud potřebujete poradit, neváhejte nás kontaktovat.

Pěkný den, Míša a Adam

O čem ještě píšeme