Filip a jeho nástroj pro online marketéry: Marketing Miner

 

Je dobré míti Filipa. V Čechách, v linkbuildingu. Jakého? Přeci Podstavce. Toho, který si prošel několika agenturami jako linkbuilder či vedoucí linkbuilderů. V roce 2013 odešel na volnou nohu a založil GetFound s.r.o.

V roce 2014 vystoupil na Marketing Festivalu a malý český SEO rybníček si měl na dlouho o čem povídat. Filip občas školí nástroj Open Refine. V roce 2015 spustil komplexní nástroj Marketing Miner. Po necelém půl roce oznámil upgrade tohoto nástroje. Gratuluji, Filipe! A zvu Tě na slovíčko 😉

Jak bys představil Filipe svůj nástroj Marketing Miner? Nastíníš nám krátce, jak jej může využívat šikovný SEO konzultant či linkbuilder?

Marketing Miner je takový data miningový MacGyver pro online markeťáky. Z jednoduchého vstupu dokáže získat užitečná data pro byznys uživatele. Konkrétně používá 4 základní vstupy, podle kterých jsou rozděleny i minery a to:
  • Fráze
  • Domény
  • URL
  • Produkty
marketing-miner-prehled-ladyvirtual
Uživatel prostě na vstupu vydefinuje seznam dotazů dle typu a poté v druhém kroku zvolí, jaká data chce k danému vstupu získávat. Prostě takový kopáč zajímavých dat o frázích, doménách, URL a produktech. 🙂
SEO konzultanti a linkbuildeři jej mohou využít primárně pro následující procesy:
  • Analýza klíčových frází (získání hledanost frází, automatická klasifikace, data z našeptávačů,…)
  • Průzkum trhu / Webů ke spolupráci (automatické hledání podobných webů, scrapování výsledků vyhledávání, automatické získávání primárních kontaktních emailů,…)
  • SEO Audit (testy bezpečnosti URL, rychlosti načítání, indexace stránek ve vyhledávačích,…)

Tvá cesta za štěstím a slávou je jako z pohádky O Popelce. Jaký člověk musí být, aby to dotáhl tam, kam Ty? Pověz nám, jaký jsi, co Tě žene dopředu? A zkus nebýt skromný. 😉

filip_podstavec-ladyvirtualTo co z venku může vypadat jako pohádka, je často na pozadí hodně tvrdé práce. Nepřipadám si zrovna jako osobnost, ale pokud něco může za stav, ve kterém se nacházím nyní, není to štěstí (to trochu asi ano) a sláva, ale primárně vůle.

Kupředu mě ženou jakékoli výzvy. Je to moje slabina a zároveň silná stránka. Nedokážu něco přejít nebo říct že to nejde. Musím to prostě vyřešit, přijít na to, pokořit to…

Ale nerad popravdě mluvím o sobě 🙂 Pojďme k další otázce 🙂

V čem se nová verze Marketing Mineru oproti původní změnila?

V mnoha věcech. Primární změnou je asi možnost cílení na dalších mezinárodní trhy. Aktuálně mají uživatelé možnost získávat data pro trhy: CZ, SK, US, UK, DE, AU, CH, což oproti původní verzi, kde byl pouze CZ trh je velký rozdíl.

Obecně se ale celá nová verze postavila na úplně novém základu. Nástroj jede na Amazon AWS a je připraven na násobně větší vytížení, než předchozí verze. Rychlost zpracování reportů je aktuálně na naprosto jiné úrovni. Přibylo mnoho nových funkcí, které mají uživateli zpříjemnit používání nástroje, jako ukládání reportů, časem bude možnost i plánovat zpracování reportů, více druhů vstupu pro jednotlivé minery, slučování výstupů z mnoha minerů apod.

Řekl bych, že nová verze by se dala nazvat Marketing Miner 2.0, jelikož s původní verzí nebyly téměř žádné plány a vývoj probíhal v podstatě na koleně a tak jak přišel pod ruku.

Jak během toho půl roku příprav na novou verzi vypadal tvůj denní harmonogram? Kdo Ti během té doby nejvíce pomohl?

V tomto ohledu určitě patří největší dík Ondřeji Šaterovi, který v podstatě žaštítil vývoj nové verze. Já se v ní již přesunul spíše do funkce produkťáka, který řídil tým. Na nové verzi už totiž pracovalo, kdybych to počítal celkově, tak kolem 6 lidí.

Poděkování ale určitě patří i všem testerům, kteří přinášeli opravdu zajímavé podněty a díky nimž se vývoj nástroje občas vyvíjel směrem, který bych sám nešel, přestože se časem ukázal jako správný. Hodně mi také pomohli kluci z Aw-dev.cz, kteří měli na starosti frontend a mnoho dalších. Poděkováními bych tady popravdě strávil ještě hodně času – určitě nejde pouze o mou zásluhu, ale primárně spolupráci mnoha lidí.

Inspiroval ses nějakými nástroji v zahraničí?

Částečná inspirace tam určitě byla. Díky tomu, že Marketing Miner (dříve Podstavec Tools) se v podstatě vyvíjí již 5 let, akorát že vždy pro vlastní užití nebo v užití v rámci úzké komunity okolo mě, tak jeho vývoj ovlivnilo hodně nástrojů a událostí.

Určitě by se dalo říct, že část URL minerů je inspirována nástrojem URLprofiler a product minery zase některými nástroji na monitoring ceny produktů. Podstatě je ale jednoduchá – poskytnout lidem levně data, která mohou posunout jejich byznys.

Nahradí Marketing Miner ostatní nástroje při analýze webu či analýze klíčových frází? Můžeme „zavřít“ Google AdWords, URL Profiler, Collabim a další nástroje? 😉

Ano i ne. Jde o to z jakého pohledu se na to díváš. Marketing Miner je a bude nástroj, který lidem získává data a co s nimi udělají, jak je zpracují a jak se rozhodnou, je na nich. Nástroje, které popisuješ (krom URLProfileru) taková data ukládají a pracují s nimi dlouhodobě. Nesnaží se člověku dát podklady pro práci, ale spíše držet historii a dávat vhled do toho, co má udělat.  V podstatě ideálně na jedno tlačítko a jeden klik zkusit vymyslet co nejvíce věcí, aby dokázali uživateli svou hodnotu.

Oproti tomu Marketing Miner je prostě takový horník dat. Uživatel dá na vstupu dotazy a Marketing Miner mu získá podkladová data pro rozhodování. Ale neudělá mu žádné krásné vizualizace, ani nepředá vhled do toho, jak by měl dále postupovat. Prostě za něj nakope hlínu a už je na uživateli co s ní udělá. Právě proto má také hodně specifickou cílovou skupinu.

Jaké máš plány do budoucna?

Plánů jsou hromady. Vstupem na zahraniční trhy po otestování v ČR počínaje, jedním z mezinárodně nejvíce používaných nástrojů mezi online marketéry konče 🙂

Pokud jde ale o blízkou budoucnost, tak se můžete v Marketing Mineru těšit na následující:

  • Možnost automatického odesílání reportů ke zpracování (jednou denně/týdně/měsíčně)
  • Monitoring zmínek jak o brandu, tak o jakékoli jiné frázi (podobně jako ve službách jako Google Alerts, Talkwalker či jakékoli jiné)
  • Získávání dat z Ahrefs či MajesticSEO
  • Export dat do Google Drive
  • Automatická vizualizace dat z některých minerů ve výstupu

Prostě plánů je opravdu hodně a výzev ještě více 🙂 Držte nám palce! 🙂

Držíme, Filipe! Děkujeme za odpovědi. Míša a Adam

O čem ještě píšeme

Napište nám komentář