X
774 508 788 info@ladyvirtual.cz

Novinky

Linkbuilding v roce 2016

Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on Twitter1Share on LinkedIn11Email this to someone

Rok od roku musíme k získávání zpětných odkazů přistupovat zodpovědněji. Neberte na lehkou váhu, odkud odkaz získáte. I v roce 2016 jsou odkazy důležitým aspektem v SEO.

Obrázek pochází ze zdroje: Search Engine Ranking Factors 2015

Obrázek pochází ze zdroje: Search Engine Ranking Factors 2015

TIP: Zajímají vás hodnotící faktory Googlu? Podívejte se na kompletní seznam od Briana Deana. Uvádí zde 205 faktorů (2016)

Roste cena za linkbuilding?

Asi ano. Ostatně jako u všech služeb a produktů, které se neustále zlepšují. Linkbuildingové strategie musí být promakanější. Musí pomáhat webům v lepší viditelnosti a ideálně přivádět nové návštěvníky na web. Je fajn vymyslet linkbuildingovou kampaň takovou, která po ukončení spolupráce s linkbuilderem neztratí na své síle. Web z ní musí těžit ještě v budoucnu.

Místo počítání odkazů sledujte autority

Přestaňte se dívat na počet získaných zpětných odkazů. Dívejte se samotný obsah na oslovených webech. Přátelsky a na rovinu komunikujte s jejich majiteli. Sledujte je, jak moc dokáží ovlivnit své publikum.

Kvalitu nic nenahradí

Ne, opravdu nepotřebujete 20 nebo 30 odkazů na svůj web měsíčně, abyste na tom byli lépe, než vaše konkurence. Zakažte si tenhle staromódní pohled na linkbuilding.

Chtějte jen ty odkazy, které jsou kvalitní. Na které lidi budou chtít kliknout. Zní to jako klišé, ano. A ne vždy se to podaří, souhlasím.

S každým dobrým odkazem mohou přijít další nápady „jak na to“. Třeba si na linkbuilding troufnete sami. Na začátek si ale raději připlaťte za dobrého a zkušeného linkbuildera. Naučí vás mnohému. Nepokoní vám odkazový profil zbytečnými katalogy a obecnými PR články. Léčit takový penalizovaný web není žádná legrace.

Tipy na přečtení:

Nabídněte odpověď

Jednoduché, jak facka.nabidnete-odpoved-ladyvirtual Často hůře proveditelné. Resp. při návrhu webu a tvorbě obsahu se na to zapomíná a nemyslí. Vaši potenciální zákazníci mohou mít problémy. Proto hledají službu, kterou poskytujete. Chtějí pomoci s řešením. Každý dotaz, který vám zákazník položí osobně, v mailu či řeší v diskusích a na sociálních sítích, je pro vás inspirací k přípravě užitečného a zajímavého obsahu.

Je to první krok, který musíte přijmout. Poprat se s tím, že to zkrátka dá práci a úspěch nepřijde zadarmo.

6 + 1 účinných nápadů na linkbuilding 2016

Připravila jsem 6 + 1 mých oblíbených linkbuildingových aktivit, kterým se budu v tomto roce věnovat. Proč tento počet? Ano, seznam by mohl být mnohem delší. Ale času do porodu mi moc nezbývá, chtěla jsem to stihnout. 🙂 A také 6 + 1 = 1 + 6 a to se náramně hodí k roku 2016. 🙂

1. Najděte nefunkční odkazy (broken linkbuilding)broken-linkbuilding-ladyvirtual

Broken linkbuilding je přínosná taktika. Díky ní můžete získat nejlepší odkazy z oborově podobných webů. Cílem je najít nefunkční odkazy na stránkách a vytvořit zajímavý obsah, který se mohl pod nefunkčním odkazem dříve skrývat. K tomu vám může pomoci nástroj Wayback Machine.

Pomůžete sobě. Zároveň pomůžete majitelům a administrátorům stránek s vylepšením UX. Kdo by chtěl mít na svých stránkách odkazy, které vedou na 404?

Určitě projděte:

Kontrolujte si také nefunkční odkazy na vlastních stránkách. Pokud máte na stránkách příliš mnoho takových odkazů, svědčí to o zanedbaném obsahu.

Na kontrolu webu a možných 404 můžete použít nástroj MarketingMiner.

2. Vytvářejte obsah = odkazové příležitosti

Ač to není úplně jednoduché, mějte na mysli, že váš obsah musí být prostě báječný. Ne špatný, ne průměrný. Ne podle analýzy klíčových frází a slov s nejhledanějším objemem. Už dávno nepíšete pro vyhledávače, ale opravdové lidi, je to tak? 😉

Ne vždy políbí múza, ne vždy je dostatek peněz na profesionální infografiky a videa, ne vždy je dostatek času na přípravu manuálů ke stažení. Rozumím tomu. Ale samotná touha je hnací motor. A jednoho dne 100% přijde ten nápad, který vám otevře dveře k odkazovým příležitostem.

TIP: Přečtěte si článek o odkazových příležitostech. Inspirovala mě kniha Ultimate Guide to Link Building.

Na samém začátku je asi nejjednodušší začít s vlastním blogem. Nepište stylem: co článek to reklama na produkt či službu. Přemýšlejte, s čím vaši zákazníci potřebují poradit. Inspirujte se u konkurence, v diskusích, na sociálních sítích a u skutečných zákazníků.

3. Začnete s rozhovory

rozhovor-ladyvirtualAno, fajn je, když vás někdo požádá. Ale určitě nemusíte čekat a sedět v koutě. Buďte vy ti průkopníci. Promyslete, jaké odborníky v následujících týdnech či měsících postupně oslovíte a zeptejte se jich na pár otázek, které souvisí s vaším oborem. Respektive se ptejte na témata, která máte společné vy, dotazovaný expert a klienti, po kterých toužíte.

Pokud se vám rozhovor povede, získáte hezký obsah pro svůj web. Když bude extra dobrý, bude se sdílet na sociálních sítích. Nebo třeba získáte odkaz z jiného webu.

Už jsem párkrát u zpovědi byla.  Chcete se podívat?

Každopádně můžete takto navazovat nové kontakty. To je přeci cesta k tomu, aby se o vás a práci, kterou děláte, dozvědělo více lidí.

4. Stále chvalte a odkazujte na autority

V roce 2014 jsem napsala článek o účinném linkbuildingu v roce 2014 – EGO baitingu. Metodu doporučuji i o 2 roky později. Nic vás nestojí, ba naopak. Může vám přinést zmínky a odkazy na zajímavých webech, sociální sítích. Nové kontakty i pohled na vás a to, co děláte.

Kromě mého článku si přečtěte Ego baiting – polechtej ego, získej odkaz – Zdeněk Dvořák (2012)

Občas se řeší, jestli odkazování na externí autoritativní zdroje může přinést nějakou výhodu ve výsledcích vyhledávání v Google. Bohužel ne, jak řekl John Mueller na konci roku 2015…

Ale:

21. 2. 2016 vyšla tato studie na téma pozitivního vlivu odchozích odkazů: Research Proves Positive Effects Of Outgoing Links.

5. Staňte se autoritou v oboru

Zkoušejte tvořit obsah, který budou návštěvníci a zákazníci milovat. Tipy, návody, manuály. Pokud vás napadne téma, ale tušíte, že článek nedáte dohromady sami, kontaktujte další odborníky. Určitě to není ostuda. Naopak, váš obsah tak získá na důležitosti, protože bude obsahovat další citace expertů.

6. Dejte prostor guest postům – a sami je pište

Psát články na vlastní blog může být pro někoho těžké. Já jsem toho živoucím důkazem. Ale nějak se s tím popasovávám. Píši články na náš odborný blog LadyVirtual, občas něco pro Lily Aničku. Rozhodla jsem se podívat se na kobylku i blogu na Idnes.cz. Baví mě psát, ale nikdy jsem nepsala více, než do purbertálního dívčího deníčku nebo nekonečných sešitů o Brendě a Dylanovi.

Přesto si dovolím zmínit výhody guest bloggingu v roce 2016. Samozřejmě, pokud chcete svůj obsah pustit do světa na webu, který má historii a důvěru čtenářů. Rozhodně se nepokoušejte o výměnu tzv. PR článků, které bývají prošpikovány klíčovými slovy a zapáchají reklamou na 100 honů.

Jak s guest posty začít? Projděte kontakty svých partnerů, klientů a dalších odborníků, které znáte. Prohlídněte si jejich web. Mají možnost vydávat články? Kontaktujte je. Zeptejte se jich, zda by vám pomohli s připravovaným článkem. Nabídněte jim odkaz a také odbornou výpomoc při psaní článku na jejich blogu. Klidně navrhněte téma, třeba se váš návrh dočká úspěchu.

TIP: Přečtěte si můj článek: Je mi přes 30 a neumím psát. Třeba vás to nakopne a začnete psát více pro svůj i jiné blogy.

7. Povídejte si v diskusích. Zn. opravdicky

Nezavrhujte diskuse. Naučte se je používat. Diskutování je něco, co pravděpodobně půjde lépe samotným majitelům webů a lidem z oboru, než linkbuilderům. Vystupujte sami za sebe a tak, abyste se za příspěvky nemusely zpětně stydět a proklínat. Hlavně raďte, prostor pro odkaz přijde dříve či později sám.

Nebojte se sdílet své produkty, které diskutující hledají. Nabídněte jim odpověď na svém blogu a článek pak sdílejte. Nikdy to ale nepřehánějte s odkazy a klíčovými slovy v anchor textu.

Může se stát, že se necítíte být takovým odborníkem, i když produkt nabízíte, abyste vystupovali v diskusích sebejistě. Ano, je to těžké. Ale nikdo jiný to za vás bohužel neudělá. Vzdělávejte se ve svém oboru. Neustále.

Články rozšiřující obzory

Ve výše uvedených postech najdete spousta další inspirace a rozšíření mého článku. Ne všechny uvedené metody se hodí pro každý obor. Je potřeba zkoušet, co funguje. Fajn je, když se vám zadaří a ve svém odvětví narazíte na člověka, který trošku marketingu rozumí a pochopí, co mu navrhujete.

Často v sférách mimo marketing narážím na zamítnutí a strach, že pokud se do něčeho takového majitel webu pustí, přijde o své zákazníky. Na to buďte připraveni.

Linkbuildingu zdar! Míša

Infografika z blogu On Blast Blog

The Ultimate Link Building Guide for 2016 and Beyond [INFOGRAPHIC]
Link Building Guide

Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on Twitter1Share on LinkedIn11Email this to someone
Tags:

About the Author

Míša Matanelli je SEO konzultantka a linkbuilding specialistka na mateřské dovolené. Práci ale rozhodně nezanedbává.

3 Comments

  1. Miloslav Hamsa Says :
    Posted on 1.3.2016 at 22.43

    Mám dotaz k broken. Funguje ti? Přesněji funguje ti jinde než na články? Třeba na produkt nebo službu?

  2. Lady Virtual Says :
    Posted on 2.3.2016 at 9.17

    Ahoj Mirku, soustředím se hlavně na články. Produkty jsem nezkoušela, ale chystám se.

  3. Miloš Hamsa Says :
    Posted on 3.3.2016 at 20.41

    Miloš, díky 🙂

    A v článcích to má úspěch? Já zkoušel produkty a neprošlo vůbec nic.

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *