SEO restart číslo 10 žil!

ladyvirtual-seorestart

Před pár dny jsme si část SEO komunity dala reset. Sešli jsme se na 10. ročníku konference SEO restart, a to rovnou v pivovaru, ať nechodíme daleko. Přednášky bavily, jídlo chutnalo, a after party byla už jen třešničkou na dortu. Co mě zaujalo nejvíc?

Ohlédnutí za předešlými ročníky

Myslím, že jsem snad nevynechala ani jeden SEO restart, nebo si to aspoň hodlám myslet, o některých jsem i napsala. V roce 2014 se druhého ročníku účastnila i dvouměsíční Lily Anička a stala se tak první nejmladší účastnicí konference. Tím probůh nevolám po tom, ať rodíte a vodíte děti na konference, ale chci říct, že například SEO se dá dělat i když jste žena s dětmi (ale trošku to dře, to ano)! 🙂

Klobouk dolů před organizací – Taste si zaslouží poděkování. Přijela jsem sice se zpožděním, ale co jsem stihla, to stálo za to. Mrzí mě, že jsem zmeškala Martina Žatkoviče, a Richarda Klačka jsem slyšela už jen v epilogu. A chyběli chybějící (nemohla jsem se toho spojení zbavit): Marek Prokop (ze záznamu ukázal inspiraci na řešení úloh v SEO pomocí jazyka R a OpenAI API) a Mirek Rojek ze spolupracující agentury Expertia. Tak na 11. ročníku 🙂

Vojtěch Fiala

Linkbuilding na steroidech

Vojta Fiala z Pilulka.cz představil svůj pohled na linkbuilding, ve kterém ohodnotil přístup linkbuildingu v Čechách obecně za zpátečnický. Už konečně zapomeňte na zastaralé metody nákupu obsahu z neaktualizovaných webů.

Vojta zdůraznil význam analyzování dat a tvorby kvalitního obsahu, který přirozeně přitahuje pozornost a zpětné odkazy. Prezentoval strategie, jak proměnit obsah v „linkable assets“, tedy odkazovatelný obsah, a ukázal, jaký význam má pro firmy nejen budování povědomí o značce, ale i autority v daném oboru. Zmínil důležitost emocí a EVE frameworku (Education, Validation, Empowerment) ve vytváření obsahu, stejně jako nezbytnost spolupráce mezi PR a SEO týmy pro dosažení optimálních výsledků.

Martin Michálek

INP: Interaguj!

Martin Michálek z Pagespeed.cz představil novou metriku ‚Interactivity to Next Paint‘ (INP), což je ukazatel, který měří, jak rychle se web stává interaktivní po provedení určité uživatelské akce. Zkratku INP si nádherně počeštil „Ihned něco prosím!“ 🙂

Rychlost načítání webu a jeho interaktivita je klíčová pro uživatelskou spokojenost a konverzní poměry. Core Web Vitals od Google, včetně nové metriky INP, poskytují cenné ukazatele pro optimalizaci webů. INP měří, jak rychle se web stává interaktivní poté, co uživatel na webu udělá nějakou aktivitu, což je zásadní pro to, aby z webu neutekl. Zlepšení rychlostních metrik, jako je LCP (Largest Contentful Paint), může znamenat významný nárůst konverzí – například zlepšení z 2,31s na 1s může čtyřnásobně zvýšit konverzní poměr. Martin doporučil pravidelný monitoring pro udržení konkurenceschopnosti vašeho webu v online prostředí.

Martina Zrzavá Libřická

SEO & DEV: Jak se zkamarádit?

Pro dosažení optimálních výsledků webových projektů je nezbytné, aby vývojáři a SEO specialisté úzce spolupracovali. Martina Zrzavá Libřická z MartiSEO zdůraznila význam adaptace agilních metodik, jako je Scrum, které podporují průběžnou spolupráci a umožňují týmům flexibilně reagovat na změny. Agile praxe, jako sprint planning a denní standupy, jsou zásadní pro efektivní komunikaci a řešení problémů v reálném čase. Důraz na definici hotovo (Definition of Done) a měření velocitou poskytuje jasný rámec pro dokončení úkolů, zatímco prioritizace zajišťuje, že tým se zaměřuje na úkoly s nejvyšší hodnotou.

Martina také zmínila význam vzájemného porozumění a respektu mezi vývojáři a SEO specialisty. Spolupráce a otevřená komunikace jsou klíčové pro odhalování a řešení potenciálních problémů již ve fázi plánování, což zabraňuje zbytečným komplikacím později v procesu. Důležitost se dává na přijetí přístupu zaměřeného na tým, kde každý člen rozumí cílům projektu a své roli v dosahování společného úspěchu.

Noční vážné debaty až tak ne moc vážně

Moc ráda jsem slyšela všechny zkušené přednášející, ať je to žena nebo muž, smekám před nimi klobouk! Právě nedostatek přednášejících žen a důvodů, proč tomu tak je, bylo diskutované téma na after party. Téma „proč více žen nepřednáší v SEO“ otevřel tak trošku zbytečně útočný komentář na LinkedIn směrem k pořadatelům akce. Ano, je škoda, že na konferenci mluvily pouze 3 skvělé ženy: Martina Zrzavá Libřická, Sarah Chaya Presch z Dragon Metrics a Šárka Rolná Jakubcová z Kaseopea.cz (v panelové diskuzi). Ale měly rozhodně co říct!

Otázka nedostatku něžných přednášejících je věčná. Na after party jsme probírali důvody. Já třeba vím, proč se do přednášení nehrnu. Sice už na tom nejsem s časem tak špatně, jako tenkrát. Ale pořád jsem to já, kdo většinou kontroluje úkoly dětem a neustále si připomíná, jestli nemá někomu něco připomenout, co by třeba mohl někdo zapomenout. Pryč je doba, kdy jsem u počítače seděla daleko po půlnoci. Ať chci nebo ne, mám denní časový strop, který se mi i přes snahu nedaří překročit. Chci se věnovat dětem, sobě, svému osobnímu životu. Když mě čeká něco většího, často špatně spím, už několik let je to pro mě velké téma. Jednou jsem dokonce udělala průzkum a zeptala se na 6 otázek ohledně spánku 40 freelancerů. Takže je jasné, jak moc mi tohle téma nedá spát! 🙂

Cheers do dalšího SEO ročníku! Díky za společnost během konference Veronice Galíkové a všem, které jsem mohla během dne i na after party chvilku popovídat. 🙂

Prezentace z přednášek

O čem ještě píšu

Napište nám komentář