Tichý Šimko Vyskočil na Podstavec a to vše na SEOrestart 2014!

SEOrestart 2014

Zatímco většina z vás určitě ještě po včerejší výživné konferenci SEOrestart popíjí pivečko v restauraci Cesta Časem nebo jinde, já, Adam a Lily již sedíme či ležíme v bezpečí našeho domova a vstřebáváme zážitky. Každý po svém. Někdo se z nich vyloženě pokakal. Kdo se o to pokoušel již v průběhu konference dokazuje obrázek do rodinného alba. Ano, byla to Lily Anička.

Rodina na SEOrestartu 2014
Rodina na SEOrestartu 2014

Jaký byl druhý ročník „Konference o vyhledávání a nalézání v roce 2014„? Shrnujeme třemi přídavnými jmény. Rozpačitý, poučný i zábavný.


Proč rozpačitý? Něco se povedlo více, něco méně. To se stává. A příště se určitě povede lépe. Tím bych s vysvětlením skončila. 🙂

Tichý Šimko Vyskočil na Podstavec

Tichý, Šimko, Vyskočil, Podstavec na SEOrestart 2014
Tichý, Šimko, Vyskočil, Podstavec na SEOrestart 2014

To jsou 4 příjmení, která v nás zanechala stopy. 4 poučené i zábavné přednášky. O čem byly?

Martin Šimko

Proč potřebujete být v Google Knowledge Graphu aneb entitní SEO

Toho dne v pořadí čtvrtá přednáška a první, která do sálu přivedla pozorné posluchače, dychtící po informacích o entitním SEO (©MartinSimko :)).

Martin nám vysvětlil rozdíl mezi fulltextovým a entitním hledáním. Budoucnost patří právě entitnímu vyhledávání. Entity jsou lidé, místa nebo věci. Entitní vyhledávání je pak metoda, která pomáhá lépe porozumět dotazům uživatelů, kteří se pak mohou dozvědět informace rychleji a poskládané do jednoho zajímavějšího celku. Google se snaží dodávat informace pomocí spojení objektů (lidí, míst a věcí) a adekvátních údajů (chování, vlastnosti, stavy,… ), prostřednictvím tzv. Knowledge graph (diagramu znalostí).

Takže když hledám skladby oblíbené skupiny Chinaski, panel Knowledge graphu vypadá následovně. 🙂

Chinaski skladby   Hledat Googlem
Chinaski skladby Hledat Googlem 🙂

Na prezentaci se můžete podívat zde:


Jan Tichý

Bulvární SEO

Honza Tichý měl přednášku na téma bulvární SEO pro špičku ledovce mezi bulvárními plátky, Extra.cz. Ano, jedná se o bulvární magazín, kterému šéfuje Novotný a který ještě nedávno hrdě hlásil: „Bartošovou tím zabijeme“. Jestli si vůbec tak zlý člověk zaslouží tak hezké výsledky, které prezentoval Honza. 😀

Návštěvnost magazínu Extra.cz pomáhají zvednout (kromě Bartošové) právě společnosti Medio Interactive a také Visibility, ve které Adam pracuje a Extra.cz pomáhá.

Honza povídal o tom, jak obsahové weby nemohou soupeřit obsahem, ale musí se pracovat na interním prolinkování, navigaci, štítkování. Linkbulding na Extra.cz je online PR. S linkbuildingem pomáhají i samotní zaměstnanci serveru. Nejlepším linkbuiderem je právě Pavel Novotný, ale ještě o tom neví. 🙂 

Filip Podstavec

Broken linkbuilding od B do G

Filip jako vždycky nezklamal. Na přednášce (nebo spíš workshopu) to zase frčelo, nestíhalo se, informace tryskaly všemi směry.

Dostali jsme vysvětlení, jak je možné česky říkat Broken Linkbuilderům. Jsou dvě možnosti. Buď zlomený odkazonosič nebo zlomený odkazotvořič. Takový broken linkbuilder se snaží identifikovat nefungující vazby a využít je ke svému prospěchu.

Byli jsme svědky toho, jak takové odkazy identifikovat a také jaké nástroje použít:

Co je nejdůležitější? Mít připravenou myšlenku, s jakou půjdete za webmasterem, kterému chcete sdělit: „Hele, tenhle odkaz už nefunguje. Škoda, ale mám pro Tebe pár návrhů“ a pak mu mezi plevelem ideálně podsunete svou květinu (čti článek na webu, na který chcete odkázat). 🙂

Tahle metoda se chlubí vysokou úspěšností, potvrzeno samotným Filipem. Zajímavé informace, které by si zasloužily samotný celodenní workshop, který určitě brzy přijde. 😉

Když tak píšu název přednášky, „od B do G“, nemá to, Filipe, nějaký sexuální podtext? 🙂

Tomáš Vyskočil

SEO nářez – historky z podsvětí

Odlehčená a zábavná prezentace od Tomáše Vyskočila, která měla v sobě spoustu pravdivých momentů. Historky z podsvětí mají i svou promo upoutávku:

Asi již nedám dohromady všechny historky od Tomáše, ale pár jeho přání „co by změnil, kdyby mohl vrátit čas“, jsem si zapamatovala. Jsou to:

Přál by si:

  • klientům říkat místo CO a JAK, KDY a PROČ,
  • porozumět potřebám klienta,
  • kromě dlouhodobých cílů nezapomínat na rychlé výhry,
  • vědět dnes, co udělá Seznam zítra :),
  • místo „změňte web“ říkat, kolik to bude stát a co to přinese,…

Další zajímavou přednášku měl Vladimír Saur z Avastu (SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule). Přednáška se sice vejde do kolonky „opakování matka moudrosti“, to ale určitě není od věci. Vzoreček musíme ještě pořádně prostudovat. 🙂

Vzorec pro predikci výsledků :)
Vzorec pro predikci výsledků 🙂

Co nakonec? Líbilo se. Ráda jsem viděla spoustu starých i nových kamarádů. Možná moje očekávání nejsou tak vysoká. Upřímně jsem ráda, že se Lily Anička pokakala až po konferenci, protože bych to nikomu z účastníků nepřála.

PS: S inbound marketingem nebudete sedět v koutě – díky, těším se na četbu, jako matka na mateřské si na to zítra udělám čas! 😉

Obed s Dančou od ŠIMI GASTRO
Oběd s Dančou od ŠIMI GASTRO
Zpívající linkbuilder, co vypadá jak Brandon. Brandon Walsh :)
Zpívající linkbuilder, co vypadá jak Brandon. Brandon Walsh 🙂

Napsali o SEOrestartu 2014

Pár tweetů z konference SEOrestart 2014

O čem ještě píšu