Odkazovatelný obsah – skutečný poklad na webu (kapitola 5)

ultimate-guide-to-link-building-5

Zdravím v páté kapitole od knížky Ultimate Guide to Link Building od Erica WardaGarretta Frenche. Lily Anička spí, druhé se ještě neklube. Vhodná příležitost pro další vzdělávání a zápisky.

Odkazovatelný obsah, co se vám vybaví? Cokoliv na webu, co má sílu a cílovým publikem je vnímáno jako vhodné k citování, sdílení či odkazování. Mohou to být samotní odborníci, widgety, online nástroje, slevy, atd.

Asi nejtěžší je přijít na ten poklad. Je nutné systematicky a dlouhodobě analyzovat vaše stránky i stránky konkurentů, případně i ne-konkurentů. Co typicky přiláká odkazy?

Aplikace a online nástroje

To je něco, u čeho se příliš o odkazy snažit nemusíte. Většinou to přijde samo. Nedávno o tom napsal článek Linki – Zdeněk Dvořák (Jak získat zpětné odkazy? Historky z praxe, epizoda 1). Když jsme u Zdeňka, na webu má hezký seznam nástrojů pro linkbuilding: http://linki.cz/nastroje-linkbuilding/.

Produkty nebo služby v soutěži

Cokoliv, co mohou návštěvníci webu vyhrát, vysoutěžit, získat zdarma. Můžete získat poděkování formou odkazu, či zhodnocení služby/produktu. Soutěže vám může přivodit také noční můru. Pokud dojde k velkému rozšíření mezi publikum, můžete mít najednou problémy s balením či odesíláním.

Soutěž jsme vyzkoušeli s klientem, který prodává lampy do projektorů. Zájemců nebylo moc, už z podstaty samotného produktu. Nepotřebuje ho každý. Odkazů jsme ale pár získali. Ať již ze soutěžních serverů, tak z technicky zaměřených magazínů.

Infografiky, obrázky, data z výzkumu

Máte něco takového a je to dostatečně zajímavé? Skvělé. Připravte tomu pěknou vstupní stránku a zajímavý obsah. Opět musím vzpomenout na zajímavou infografiku: 10 tipů pro delší životnost lampy do projektoru.

Odborníci ve firmě

Máte někoho takového ve společnosti? Najde-li si jednou za čas chvíli na napsání článku, který se povede šířit, máte vyhráno. Můžete získat cenné odkazy z rozhovorů a odborných magazínů.

Nabízejte volné pozice ve společnosti

Pokud nabíráte nové zaměstnance, pořádáte zajímavé akce nebo uvádíte na trh nové produkty, máte také docela dost příležitostí získávat přirozeně odkazy.

Hýčkejte si partnery

Připravte si seznam vašich obchodních partnerů, dodavatelů, zákazníků. Zkrátka všech, kteří mají webové stránky a je tu šance, že na vás mohou nějakým způsobem odkázat. Udělejte s nimi rozhovor, připravte stránku „partneři“ či „doporučujeme“. Tyto stránky nechť jsou skutečné, nevyužívejte je pro systematickou výměnu odkazů. Uvádějte na nich pouze weby, které chcete skutečně doporučit.

Příklady z praxe:

Další příklady a možnosti

V knize jsou uváděny další příklady a možnosti. I na webu jich najdete spoustu. Erica Warda a Garretta Frenche nevylučují ani budget na nákup odkazů. Samozřejmě, upozorňuji na možná rizika těchto nákupů.

Zajímavé odkazy

Sledujte konkurenci i vlastní odkazovatelný obsah

Ostřížím zrakem sledujte, co dělá vaše konkurence. Zjišťujte, jaké stránky konkurentů získávají odkazy. Použijte nástroje jako: Ahrefs.com, Majestic.com nebo Opne Site Explorer. To samé průběžně zjišťujte i u svého webu. Již hotové věci se pokoušejte vylepšit a lépe propagovat.

Předchozí díly:

O čem ještě píšu

Napište nám komentář