ladyvirtual-skoleni-seo-pro-eshopy

Dne 26. 5. 2022 mělo premiéru historicky první celodenní školení „SEO pro e‑shopy“ od Taste Academy. Byla jsem zvědavá, tak jsem si ho zajela do Prahy poslechnout. Doporučuju, bylo to boží. Příjemný školitel, prostředí a pár hodin důležitých informací. Těch bylo tolik, že by školení mohlo trvat klidně celé dva dny. Za těch pár hodin nebylo možné jít do hloubky ve všech tématech. Asi i proto najdete v popisu kurzu slova úvod i úvodní.

Na své si na úvodním školení „SEO pro e‑shopy“ přijdou manažeři, e-shopaři, analytici i markeťáci. Na školení se nás sešla skvadra fajn lidí z různých oborů i koutů republiky. Nechyběli ani ppcčkaři.

Bude vás školit…

Role školitele se zhostil Jakub Mencl. Než ho poznáte osobně, zjistíte na webu, že „v SEO začal pracovat na konci dvacátého století“. V tu chvíli už vám musí být jasné, že bude SEO školení informačně hluboké, protože se jedná o pravěk! 🙂 Ale nebojte!

Jakub byl v roli učitele na správném místě. Pracuje jako SEO Strategist právě v agentuře Taste.

Od agentury Taste jsem byla nedávno na SEO Restartu a Project Restartu – obě skvělé akce – další restarty sledujte na Brand RestartData RestartE-mail RestartPPC Restart a Social Restart.

No a osobní setkání s Jakubem na školení? Čeká vás kupa informací, podaných příjemně, kultivovaně a vtipně. Místy možná pro začátečníky trochu rychle, ale není se co divit. Vměstnat informace o SEO pro e-shopy do pár hodin je fuška. Takže až půjdete na školení, buďte bystří, nekoukejte z okna, do mobilu a nepospíchejte na vlak nebo vyzvedávat děti. 🙂

Co vás na školení čeká a nemine?

Jak pomoci v neplaceném vyhledání na Google nebo Seznamu od A do Z. Ode všeho trochu.

V popisu školení najdete, že „otevírá dveře začátečníkům i mírně pokročilým, kterým už došly nápady na další rozvoj e-shopu, nebo si nejsou jistí, proč vlastně jednotlivé úpravy webu doposud dělali.“

Ale za sebe říkám, že určitě mohou přijít i ti, kteří jsou zkušení a mají pocit, že si potřebují potvrdit či rozporovat domněnky (kterých je a bude v SEO spousta) a zjistit, jak si stojí ostatní „válečníci na bitevním poli“. A po koroně to je samozřejmě příjemné setkání.

Jakub na školení povídá o příkladech z praxe. Často jsou to zkušenosti ze spolupráce s většími klienty. Což nebere možnost pro inspiraci menším e-shopům, právě naopak. Dozvíte se, co je SEO, ale z řad účastníků, a to je určitě zajímavé. Zopakujete si základní pilíře SEO (technický stav webu/e-shopu, obsah a autorita (je to nejen o linkbuildingu) webu).

Jakub vysvětlil, proč je dobré nezakazovat malé roboty chatovacích a dalších služeb v robots.txt. Jak ošetřit duplicity, co s vyprodanými produkty nebo jak správně přesměrovávat.

Velké nástrahy i malých redesignů

Velké téma je samotný redesign webu. Tam můžete pokazit tolik věcí, které vás ve snu ani nenapadly. Určitě může pomoci SEO checklist pro redesign, což je jeden z mnoha cenných materiálů, který agentura Taste připravila a nabízí zdarma.

Kde se můžete vzdělávat?

Indexace, Crawl Budget

Jestli váháte, jaké stránky v indexu mít, či nemít (a chcete si jako e-shopař tyto věci řešit sám – nebo chcete aspoň tušit, co SEO konzultant doporučuje vývojářům), jděte 🙂 (na školení).

Často právě při redesignu nebo přípravě filtrů (zvlášť, pokud chcete/máte e-shop na míru) vzniká spousta zmatků (URL, které nechcete indexovat, indexování testovací verze atp.). Pak tu máme také starý známý Crawl Budget, který si prostě nechcete kapacitně vyčerpat.

Nejen proto je nutné před stavbou či redesignem e-shopu připravit analýzu klíčových frází, ze které si určíte, jak budou vypadat kategorie, podkategorie, filtry a kombinace filtrů.

K filtrům doporučuji článek od Pavla Ungra – Jak správně řešit filtraci (fasetovou navigaci) na webu z pohledu SEO.

Důležité je také interní prolinkování, informace, proč nenechat indexovat výsledky vyhledávání a nezapomenout na rollBack scénář při redesignu.

Past na pavouka

Přemýšlíte, k čemu jsou dobrá strukturovaná data, jak je implementovat, jak ovlivnil E-A-T obsah a jak moc je důležitý tvar URL adresy?

Jak neustále pracovat s dobře připraveným obsahem, který už na webu máte?

Mimochodem, na toto téma měl moc pěknou přednášku Zdeněk Dvořák na letošním SEO restartu.

Zajímá vás, jaké placené i neplacené nástroje a rozšíření do prohlížečů mohou zachránit život vám i vašemu e-shopu? Proč je dobré rozlišovat mezi brand a non-brand dotazy? Nebo jak na linkbuilding v praxi? Welcome!

Školení bylo rychlé, stejně tak jako doba. 😉

A nezapomeňte, že tak musí být rychlý i váš web/e-shop. Spoustu věcí jsem nezmínila, ale nechci prozradit všechna výrobní tajemství. Běžte! Další termín je 21. července 2022.

O čem ještě píšu

Napište nám komentář