Po SEO Restartu 2022 (můj report si můžete přečíst na blogu agentury Expertia Digital) jsem si naordinovala druhý letošní restart. A to Project Restart 2022, který se konal ve čtvrtek 5.5.2022 na půdě multifunkčního centra Dlabačov. A řeknu vám, byla to tedy jízda. NeSEO konference o projektovém řízení velmi příjemně překvapila. Program konference připravil Karel Dytrych, Freelo a Taste.
První 3 přednášky jsem standardně nestihla. Přišla jsem na konec přednášky Jana Řezáče, který zrovna mluvil o PRDu (Product Requirements Document).
Obsah
ToggleKarel je kapitánem ve Freelo.io, který se snaží zjednodušovat podnikání druhým. Natáčí podcast Z Podpalubí, školí efektivní organizaci práce a projektové řízení v týmech. Od roku 2017 se snaží vzdělávat a posouvat česko-slovenskou SaaS scénu skrze projekt SaaSkaři.
Přislíbil ukázat, jak dobrá komunikace, pořádek ve věcech a nastavené procesy mohou posouvat projekty kupředu.
Lepší organizace práce na vašich projektech
Tomáš je ajťák z ČVUT nyní ve službách zeleného mimozemšťana jako IT divizní ředitel pro logistiku.
Na malé ukázce nahlédl pod pokličku e-commerce jedničky v ČR a jejího plánování IT. Společně přislíbil projít nástroje, které v Alze používají pro řízení a prioritizaci projektů. Ukázka na konkrétním příkladu automatizace logistického centra.
zatím není k dispozici
Jan je designer a konzultant digitálních projektů. Napsal první českou knihu o procesu návrhu webu – Web ostrý jako břitva. Založil a rozvíjí designově-konzultační agenturu House of Řezáč.
Cíle mění vše. Především vaše projekty. Role, procesy, požadované kompetence, začátek a konec práce, plánování nebo odpovědnosti členů týmu. Jan slíbil projít různé typy cílů a jejich vliv na práci.
Cíle (nejen) digitálních projektů
Karin je CEO v Digitoo. Sestavila vlastní tým data vědců a staví řešení, které digitalizuje celý účetní proces. 13 let praxe v automatizaci procesů. Také pracovala jako Chief of AI Dataset v Rossum, kde nastavila metodiku učení neuronové sítě a proces učení.
Na přednášce se Karin snažila předat vlastní zkušenost, jak se organizujeme, jak sestavuje tým ve svém startupu, aby firma fungovala samostatně. Nastínila, jakým problémům budete dost pravděpodobně čelit, pokud se budete chtít pustit do založení svého startupu.
Nebojte se založit startup, pokud máte dobrý nápad. Jak přibližuje Dravecký z Ringilu:
„Doprava a logistika jsou obory, v nichž dnes stále kraluje zastaralá praxe tužky, papíru a e-mailu. Dopravcům a jejich partnerům přitom tyto nástroje ve výsledku celý logistický proces znesnadňují. Proto vytváříme logistickou platformu, aby všechny články řetězce měly vždy aktuální informace, a tudíž přehled o stavu zásilek v reálném čase.“
André Dravecký, zakladatel startupů Shipvio a Ringil
Karin má momentálně ve firmě 30 – 50 lidí a 60 brigádníků. Rozptyl 30 – 50 znamená, že nabrala 50, ale postupně tým osekala na počet 30 zaměstnanců, kteří udělají paradoxně více práce.
Mluvila o tom, proč je dobré mít v týmu nejen superstars, ale také rockstars (Rockstars vs Superstars — get to know your people). Proč se doplňují a proč potřebujete ve firmě oba typy.
Karin vyzdvihla několik zajímavých tipů ředitele Netflixu, Reeda Hastingse, který je známý svým přístupem k vedení, který zaměstnancům nabízí vysokou míru autonomie, ale má svou cenu: zvýšená očekávání a kulturu extrémně přímé zpětné vazby, která je na hranici mezi kritikou a konstruktivitou.
Jak stavět startup a nezbláznit se
Honza je vystudovaný vývojář a ekonom, což nesouvisí s tím, co teď dělá; spoluvlastní a vede digitální agenturu Taste. Zaměřuje se systémový přístup k řízení firem.
Digitální agentury jsou jedním z těch oborů, kde o škálovatelnosti a zisku či ztrátě rozhodují dobře či hůře nastavené systémy, procesy a projektové řízení. To celé výrazně ovlivňuje zavedení vhodných nástrojů a automatizace řady činností. Honza ve své přednášce ukázal, jak k organizaci práce přistupují v digitální agentuře Taste.
Mluvil zejména o generaci Z, co chce, jak se chová atp. Touží po smysluplné práci, penězích, možnosti pracovat z domova, objevuje se zde fenomén slow productivity nebo job-hopping (chtějí získávat nové zkušenosti).
Hlavním cílem pomalé produktivity je udržet objem práce jednotlivého pracovníka na udržitelné úrovni. Přirozenou obavou je, že snížením objemu práce, kterou každý pracovník v daném okamžiku řeší, by mohlo dojít ke snížení celkového objemu práce, kterou je organizace schopna vykonat, což by snížilo její konkurenceschopnost. Tato obava je neopodstatněná. Jak bylo argumentováno, když se zvýší objem práce jednotlivce, zvýší se i doprovodná režie a stres, čímž se sníží jak čas zbývající na skutečné provedení úkolů, tak kvalita výsledků. Pokud místo toho umožníte jednotlivci pracovat více sekvenčně, soustředit se na malý počet věcí najednou a počkat, až je hotový, než si přibere nové povinnosti, může se rychlost, s jakou dokončuje úkoly, skutečně zvýšit.
https://www.newyorker.com/culture/office-space/its-time-to-embrace-slow-productivity
Kvůli job-hoppingu je potřeba zavést vhodné nástroje a automatizaci procesů. V Taste mají propojené systémy: Okta, Solaris, Teamork, Google Drive. Automatizujte šablony, když nemáte vývojáře, tak tam dejte – low-code platformy (appian, mendix, quickbase), integrační platformy. Zaveďte hybridní práci (homeoffice, ale všeho s mírou), porady všech oddělení ve stejnou hodinu, šetříte čas v kalendáři. Systémy nechte nastavovat systematické lidi, aspoň v problematických oblastech.
Systémově řízená firma v éře generace Z
Filip si prošel profesí obchodníka, manažera i zakladatele podnikatelského inovačního klubu. Pomohl více jak 30 projektům na jejich začátcích a sám jich desítky realizoval. Pomáhá obchodním týmům k dosažení vyšších výsledků a nalezení nových přístupů k obchodu.
Jak přistupovat k obchodu ve firmě jako k plně řízenému projektu ve vaší firmě? Stále se na trhu setkáváme s firmami, pro které je obchod neznámou disciplínou a prostě nějak plyne. Ukázal, jak projektově dostat obchod pod kontrolu, aby přinášel zisky, které vaše firma nebo projekt potřebují.
U každé pracovní aktivity potřebujete strategii, konkrétní bojový plán a pak řešíte provedení. U obchodu je to stejné, strategie obchodu a milestony, jaké kroky a aktivity, nakonec řešíte exekuci. Jako leader obchodních týmu poskytuje support pro úspěšného obchodníka. Vysvětloval, proč je dobré mít Kompletní manuál vedení obchodního případu. Obchodník se pak nemá slepě řídit podle skriptu, ale dáváte mu návod, o co se opře, jinak střílíte na slepo.
Zkrátka inovujte, obchod byl před 20 lety jiný.
Jak se podívat na obchod jako na projekt
Výkonný ředitel SHINE Consulting s.r.o. 25 let praxe v řízení projektů jako projektový manažer, konzultant, mentor a lektor.
Téměř všechny projekty se dnes realizují s využitím agility, digitálně a převážně online. Vystoupení na konkrétním příkladu ukázal, jak lze s využitím Trojúhelníku změny a několika jednoduchých a praktických postupů dosáhnout toho, že se člověk stane lídrem úspěšných projektů.
Co je Trojúhelník změny?
Shine Consulting je hodně postavená na inovacích. V době krize zvyšují rozpočet do inovací.
Motivace je pozitivní stav k řešení úkolů. Je potřeba posunout myšlení od toho to nejde, do toho tak to uděláme
Josef říkal, že přímá odměna snižuje výkonost týmu (nefunguje), lidé budou přemýšlet, jak se co nejrychleji dostat k odměně. Je potřeba poskytovat zpětnou vazbu ideálně každý týden, nastavit radikální otevřenost (příběh Netflixu).
Jak být úspěšným lídrem projektů
Richard se pohyboval v různých IT manažerských, projektových a delivery pozicích, od startupů až velké mezinárodní firmy. Aktuálně pracuje jako Head of Development v rámci IT Rohlík Group.
Proč ještě máme v Rohlíku IT projektové manažery, když 90 % našich aktivit řídíme agilně? Kde nás naopak tradiční projektové myšlení může v agilním projektovém světě brzdit? Co jsme se naučili a co chceme vylepšovat?
Toto byla velmi odborná přednáška, ze které si netroufnu udělat ani kratičký zápisek 🙂
zatím není k dispozici
Marian Jelínek je hokejový trenér, kouč, manažer a autor řady knih. Již více než 25 let se zabývá sportovní psychologií a mentálním koučinkem.
Přednáška byla zaměřena na dlouhodobou motivaci sebe sama i svých týmů v kontextu dnešní „rychlé“ doby a udržení výkonnosti.
Marianova přednáška byla za mě The Best! Mluvil o motivačním ekvalizéru. Že je důležité do činnosti dávat extrémní emoce, a zároveň chtít extrémně hodně. Pokud dávám jen hodně do „chci to“, nestačí to. (copak stačí: tady máte pětikilo, mějte se rádi? :))
Lidé toho vědí hodně a nepřetaví to na výkon. Víme, jak zhubnout, jen je problém, že si dají druhou večeři. Není problém jak, problém je chtění. Úspěšný může být člověk s limity, kdy se kloubí to, co nás baví, a morálně volní vlastnosti.
Úspěšný člověk v současnosti čerpá energii ze symbiózy 2 protichúdných sil (extrémní motivace a láska k činnosti, důraz na výkon), ideální harmonie, a správných návyků.
Důležitá je i rezilience – psychická odolnost. Dříve byly ataky života, nyní ataky ega. Když šlo o život, nešlo o deprese.
Milujte život, milujte sami sebe.
Marian Jelínek
Lidé, kteří milují moc, by k ní neměli mít přístup.
Platón
zatím není k dispozici
Vašek Macíček je projektový ředitel v Shopsys.
S našim klientem Démos trade se podíval, co jim pomohlo dokončit přestavbu B2B portálu k oboustranné spokojenosti. Zaměřili se na agilnější formu spolupráce, důležitost budování partnerství namísto dodavatelsko odběratelských vztahů a prioritizaci jako nástroj, který jim pomohl spustit portál na den přesně.
Co nám pomohlo vytvořit opravdu velký B2B e-commerce projekt
Andrea pracuje jako právnička v eLegal, je zakladatelkou fitness projektu FITFAB Strong a autorkou vzdělávacích portálů FitNut a Brainee akademie.
Můžete být skvělým lídrem. Můžete mít špičkový plán a perfektně zavedené procesy. Ale základem úspěchu je vždy dobře fungující tým, jehož členy jsou spokojení lidé. Jak lze na téhle spokojenosti pracovat a jak můžete drobnými návyky změnit každý pracovní den?
Přednáška nebo možná spíš „cvičení“ Andrey bylo moc skvělé, oddychové. Moment, kdy jste si prostě museli říct, má velkou pravdu. Největší projekt jsi ty sám. A když se o sebe nebudeš dobře starat, můžou jít všechny projekty třeba do…
Jak se vyhnout stresu?
Vojtěch i Jiří vystudovali biologii na PřF UK a dále pak pokračovali studiem neurověd. Založili projekt Brain We Are, který se snaží vzdělávat a popularizovat vědu a její praktické využití v každodenním životě. Pořádají přednášky a workshopy jak pro veřejnost, tak pro firmy a jejích hlavním kanálem je podcast Brain We Are, který za 3 a půl roku nasbíral již přes 2,1milionu poslechů.
Mentální modely si můžete představit jako užitečné principy rozhodování a myšlení zabalené do praktických balíčků a konceptů, které pak můžeme využívat v životě. S nimi jsou nerozlučně spojená kognitivní zkreslení, chyby a tendence v našem myšlení, rozhodování a prožívání, které nás občas negativně ovlivňují.
Také výborná přednáška. O pravdě, zkreslení pravdy. Co si myslíš, že víš, co doopravdy víš.
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596