SEOloger naživo 2022: 4 přednášky, 1 panelka a na 50 účastníků zájezdu

seologer2022

Krásný to bylo! SEOloger naživo, na obvyklém místě, v hotelu Skalský Dvůr. Komunitní, tak trochu punkové setkání lidí kolem SEO a linkbuildingu. 4 přednášky, 1 panelová diskuze, příjemné prostředí a kupa fajn lidí. Pavel Ungr uspořádal po covidové pauze setkání SEOloger naživo(t).

Kdo mluvil a o čem?

Jakub Rejnuš: SEO v kontextu a s důrazem na efektivitu

Jakub Rejnuš je SEO specialista na volné noze. Přichystal přednášku s interním názvem „jak nebýt debil (SEO konzultante!)“. Mluvil o tom, že brzy nebude šance pro nikoho, kdo nemá přesah do jiných oborů. Pokud se SEO konzultant upne jen na „řešení title a meta description“, a nebude se rozvíjet a komunikovat s ostatními lidmi v týmu.

Mějte přesah do jiných oborů.

Probral SEO v kontextu:

  • Byznysu – potřebujeme poznat byznys klienta. Připravit s ním projektový brief, co dělá, jak to dělá, proč to dělá. V jakém stavu je projekt, kdo na tom dělal, jaké má budoucí klient zkušenosti s online marketingem. Jaká jsou očekávání, jestli touží po návštěvnosti, rozšiřování obsahu a tomu pak přizpůsobit navrhované aktivity a služby. Důležitý moment je seznámení všech členů týmu, pravidelné cally (nejen s klientem, ale i s dalšími členy). Důležité je být v obraze.
  • Analýz a datových zdrojů – Jakub mluvil o důležitosti vlastních analýz SEO konkurence, ne vždycky má smysl bojovat s největšími hráči. Je fajn mít připravenou strategii, například na 2 – 3 měsíce dopředu. Řešil velikost strategií a analýz a smysluplnosti v porovnání s akčním plánem. Tady se názory na výstupy rozcházejí. Za mě záleží na rozpočtu a uvědomění si, s jakým cílem jaký výstup bude vhodnější pro daného klienta, obor a situaci.
    • Komplexní klíčovka nebo Content gap? Robustní klíčovka je vhodná pro stavbu nového e-shopu, ale pro další věci dříve zastará, než se celá vytěží.
  • Pohodlnější práce – je důležité ujistit klienta, ať počítá s dalšími náklady, že potřebujeme copywriting, náklady na vývoj atp. Důležité je zmínit, že do PNO za SEO patří víc než naše hodinovka. Komunikujme o času, využívejme ho efektivně. Optimalizujme s předstihem, v zimě optimalizujme na jaro, na jaře se připravme na léto. Ideální předstih je 3 – 6 měsíců.

Reportujme, up to day. Buďme víc projekťáci, méně geekové.

Ondřej Meier: SEO pro největší zpravodajské weby a jak z nich získat odkaz zdarma

Jak vyžebrat odkazy ze zpravodajských webů efektivně? Ondra Meier je SEO specialistou v Mladé fronta a.s. Pomáhá zvyšovat návštěvnost a zisky největším českým zpravodajským portálům. Mluvil o tom, jak připravují zadání pro copywritery, jaké připravují podklady pro jednotlivé články. Proč je dobré pracovat s FAQ dotazy a jak se staví k emoji v sitelinkách. O Seznam feedu a co (ne)přináší zahrnutí webu do Google News.

Jak může vypadat návštěvnost redakčního „SEO“ článků.

Ondra dal tipy, jak se pokusit dostat odkaz ze zpravodajských webů a upozornil na starou známou, ale velmi důležitou věc:

Mějte pro linkbuildingové příležitosti aktivum:

  • Pište odborný blog na vlastní doméně
  • Kupte starý web, udělejte blog
  • Lidské a finanční zdroje atp.

Zdeněk Dvořák: Jak se zbavit manuální penalizace Google

Zdeněk aka Linki.cz. Netřeba představovat. Na SEOloger přijel s přednáškou, co dělat, když si na vás Google posvítí kvůli nevhodným odkazům. (Téměř) všechny odkazy jsou proti pravidlům Google. Zděněk popsal, jak se krok za krokem zbavoval manuální penalizace s pomocí nástrojů Google Search Console, URL profiler atp. Za jakých okolností se vyplatí používat nástroj Disavow links, jak hledat odkazové vzory a najít v nich problém

Platí, že to stojí hodně. A občas se bohužel stane, že klient v dobré víře zaplatí odkazy (případně linkbuildera), copywritera a nakonec ještě musí zaplatit za odstranění článků/odkazů z webů, které Google vyhodnotí jako nevhodné.

Odkazy likvidujte postupně, třeba vám ve vaničce zbyde dítě.

S každým zamítnutím ze strany Google byste měli získat více dat. Odkazy likvidujte postupně, třeba vám ve vaničce zbyde dítě.

Zděněk Dvořák

Tomáš Zahálka a Michal Binka: Co bychom v Shoptetu udělali jinak

Tomáš a Michal měli prezentaci o tom, co by bylo skvělé vylepšit na nejpoužívanější e-shopové platformě Shoptet. I když si drží prvenství v ČR, má své chyby, které komplikují práci nejen majitelům e-shopů, ale také SEO konzultantům a všem, kteří s administrací pracují. Popisovali mizení popisků parametrických kategorií, problémy s importy a exporty, nemožnost editace stránek z frontendu, které jsou tvořeny parametrickou kombinací atp.

Panelová diskuze

Do panelové diskuze usedli s pivem v ruce pánové Jakub Rejnuš, Ondra Meier, Zdeněk Dvořák, Michal Binka a Tomáš Zahálka.

Probíralo se, jaké zdroje sledovat (blogy Content King, Sitebulb, Ahrefs, Collabim, Marketing Miner, udělat si vlastní web atp.).

Zda je vhodné projít agenturou, inhouse nebo začít rovnou jako freelancer. Na jaké signály si dát pozor. Debatovalo se o tom, co může mít ve finále větší váhu. Zda relevance, autorita nebo odkazy. A jak asi v tuto chvíli funguje signál autorství? Nevíte? Příště pojeďte 🙂

Na závěr přišel Dalibor Jaroš z Collabimu a ukázal novinku v tomto nástroji. Díky všem za super přednášky, fajn večer a speciálně Zdeňkovi za Surfer SEO.

🙂

Další reporty z akce

O čem ještě píšu

Napište nám komentář