Otázky pro Robina Holešínského aneb hrdinové online marketingu

Robin Holešínský stojí za vznikem několika startupů. Jak jsme Robina poznali? Požádal nás o pomoc s projektem DeliBarry.com. Robin na něm velmi tvrdě maká a má náš obdiv. Našel ši čas a odpověděl nám na několik otázek. Robine, děkujeme 🙂

Čím  se přesně zabýváš? Jaké projekty máš na starosti?

Aktuálně drtivou většinu svého času věnuju DeliBarry, které jsme rozběhali cca před půl rokem. Chceme nabídnout kompletní logistické řešení pro koncové a menší firemní zákazníky.

Kromě DeliBarry se věnuji trošku i e-commerce a affiliatu, na kterém jsem vyrostl. U e-commerce se zaměřujeme na úzký, předem pečlivě vybraný, sortiment zboží, který je dovážen ze zahraničí a následně jej prodáváme pod vlastní značkou.

Jak to všechno zvládáš? Jaké jsou hlavní pilíře, na kterých stavíš svůj management? Máš kolem sebe dobrý tým lidí, na který se můžeš 100% spolehnout?

Na dobrém týmu je potřeba stavět především (aktuálně je nás v DeliBarry 10), i když se nedá říct, že bychom u nás měli nějak perfektně odladěné firemní procesy. Je to pořád spíše takový punk, kdy funguje hlavně na tom, že je každý zodpovědný za svou činnost. Tím, že DeliBarry nepovažuju vyloženě za startup, tak je nás vývoj postavený hlavně na agile metodologii.

V čem agile metodologie spočívá?

Lean používají startupy, které většinou nemají ověřený product market fit, tzn. nevědí, zda-li jejich produkt dává smysl z business hlediska, jinak řečeno, jestli jej někoho bude chtít používat a platit za něj. Pracuje se neustále s nějakými hypotézami, ty se testují a následně vyhodnocují.
Agile je odlišný. Máme vytvořenou nějakou product road mapu, které se držíme. Pracujeme s týdenními sprinty, tzn. na konci týdne si v rychlosti sednem a řeknem si, co se povedlo a s jakým výsledkem. Každý je zodpovědný za svou část.

Co Tě přivedlo k myšlence založit DeliBarry? Jaká byla cesta k tomuto projektu?

Myslím, že mně k tomu dovedla hlavně myšlenka, že v ČR je extrémní množství eshopů, trh je už nasycený a spousta z nich by se mohlo dívat po zákaznících mimo hranice – minimálně u našich sousedů. Je sice pravda, že např. v Německu nejsou náklady na marketing zrovna nejmenší, ale je potřeba se na to dívat tzv. out-of-the-box.

Zákazníci se dají získat kdekoliv a to i tehdy, i když jste limitováni lokací či velikosti trhu. A právě v tom jim chceme do budoucna pomoct.

Jak vypadá Tvůj den? Vstáváš do nového dne v 5 hodin ráno a nadšením? 🙂 Kolik času strávíš u počítače, na cestách?

Rád bych vstával v 5 hodin, ale moc se mi to nedaří. 🙂 Většinou vstávám okolo 7:30 a do kanceláře přijdu v 8:30. Každý den je jiný, ale když zrovna nejsem pryč, tak se snažím o tom, abych půlku dne věnoval marketingu a další půlku vývoji samotného produktu. Domů přicházím cca v 18:30 a pak se snažím ještě pracovat po 22, kdy jde přítelkyně spát a já tak opět můžu znova usednout za počítač. 🙂

Jinak je samozřejmě občas potřeba zajet na nějakou tu schůzku do Prahy či Brna, nicméně aktuálně nám dost času s kolegou zabírá objíždění obchoďáků v sousedních zemích a vyjednávání nových přepravních dealů. Našim cílem je DeliBarry rozšířit po celé Evropě, v nejbližší době se připravuje spuštění Polska a Maďarska.

Jaké máš další plány do budoucna?

Kromě dalšího škálování služby připravujeme i tzv. DeliBarry for Business, kterému aktuálně věnujeme nejvíc úsílí. Půjde v podstatě o takový dashboard, který menším firmám a eshopům umožní prodávat mimo hranice ČR.
Dále samozřejmě připravujeme i nějaké další novinky pro koncové zákazníky, ale ty bych zatím nechtěl prozrazovat.

Nedávno jsme však spustili akci 300 Kč na první balík – potencionální zákazníci tedy můžou využít této akce, aby si balík objednali s výraznou slevu či kompletně zdarma. Chceme tak lidi přimět k tomu, aby se nebáli a zkusili balíček svěřit i někomu jinému než jen ČP či jiným zaběhlým službám.

Robine, děkuji Ti za vyčerpávající odpovědi.

Držíme palce s DeliBarry i ostatními projekty, do kterých se pustíš.

Díky, Míša a Adam

O čem ještě píšeme

Napište nám komentář