Co měřit u linkbuildingových kampaní (kapitola 4)

ultimate-guide-to-link-building-4

„Dobrý den, chtěl bych měsíčně získat 15 odkazů pro web www.mujnejlepsiweb.cz, můžete mi prosím poslat cenovou nabídku?“

Ahoj linkbuildeři, dobrý den, majitelé webů a e-shopů.

Také dostáváte podobné poptávky? Nebo je naopak posíláte a hledáte tak šikovného linkbuildera? Zadržte, není to správná cesta. O tom bude pojednávat 4. kapitola z knížky Ultimate Guide to Link Building od Erica Warda & Garretta Frenche.

Jakou metriku linkbuildingové kampaně si stanovíte, takových výsledků budete dosahovat. Pokud pro vás bude důležitá metrika počet odkazů získaných měsíčně, počítejte s tím, že po ukončení spolupráce s linkbuilderem jich „pár desítek až stovek odpadne“ – pokud v nákupech nebudete pokračovat. O faktorech, které ovlivňují úspěšnou linkbuildingovou kampaň si můžete přečíst ve 3. kapitole: Jak navrhnout linkbuildingovou kampaň.

Nutno zmínit, že linkbuilding má vliv nejen na viditelnost v SERPu (stránka s výsledky hledání ve vyhledávačích), ale daleko za něj.

Linkbuilding ovlivňuje vyhledávače

Díky linkbuildingu, tedy hlasům, které přicházejí na web dochází ke:

  1. Zvyšování důvěryhodnosti odkazovaného webu v očích vyhledávačů.
  2. Nastavení vnímání relevance webu – příchozí odkazy, jako jeden z mnoha signálů, dávají vyhledávačům vědět, o čem webové stránky jsou.
  3. Ovlivnění pozic díky manipulaci s anchor textem.

Co můžete sledovat a měřit?

Uvedu pouze pár příkladů:

  • Pozice na důležitá a konverzní klíčová slova,
  • procento zvýšení v neplaceném provozu,
  • procento zvýšení v ne-brandovém vyhledávání,
  • atd.

Linkbuilding ovlivňuje pozici na trhu

Linkbuilding může mít kromě výše zmíněného také vliv na to, jak je podnikání na trhu vnímáno. Tento „benefit“ linkbuildingu je většinou upozaděn daleko za potřebu „ovlivnit vyhledávač“. Nebo se na něj úplně zapomene.

Kromě možnosti ovlivnit vyhledávače máte díky linkbuildingu šanci:

  1. Zlepšovat brand osobní či společnosti – vliv na vyhledávače je zde také, ale je to až druhotný benefit. Je to více o získávání důležitosti a hodnoty na trhu.
  2. Přivádět návštěvnost přímo ze zdrojů, ze kterých odkazujete – zapomeňte na katalogy a nepotřebné PR weby. Zaměřte se pouze na relevantní a důležité zdroje.
  3. Zapojit se do komunity odborníků – vystupujte v diskusích. Ale ne „pro SEO“. Ukažte, že jste odborníci v oboru.

Co můžete sledovat a měřit?

Například:

  • Procento zvýšení ze zdrojů, ze kterých odkazujete,
  • procento zvýšení konverzí z těchto zdrojů,
  • procento zvýšení v brandovém vyhledávání,
  • počet článků či příspěvků, které zmiňují vaši organizaci,
  • atd.

Líbilo? Mě čtení z knížky moc. Pokud vám to nestačí, určitě si ji kupte, stojí za to.

Předchozí díly:

O čem ještě píšeme

Napište nám komentář