Jaké webové stránky si zaslouží odkazy? (kapitola 2)

ultimate-guide-to-link-building-2

Hola v druhé kapitole knížky Ultimate Guide to Link Building od Erica Warda & Garretta Frenche.

Začínáme pěkně zvostra a to otázkou: „Co motivuje vlastníka webových stránek odkazovat na jiný web?“

Od roku 1989 můžeme díky pánovi se jménem Tim Berners-Lee až do současnosti odkazovat na cokoliv, co si zamaneme. Podoby mohou být různé:

  • hyperlink,
  • bannerová reklama,
  • PPC reklama,
  • z webu, v e-mailu nebo newsletteru,
  • jako tlačítko, ikona či text,
  • z katalogů, ze sociální sítích,
  • atd.

Platí jednoduchá zásada, že čím je obsah užitečnější, tím více láká zpětné odkazy. A obráceně. Jaký obsah můžeme vyhodnotit jako užitečný? Třeba oborový blog, na který s radostí přispívají odborníci.

Jasně, každá webové stránka, každý byznys a obor, má jiné výchozí podmínky. Některým webovým portálům padají zpětné odkazy do kapsy sami, některým webům to bohužel tak jednoduše nejde. O to větší snahu a výdrž musí vyvinout. Důležité je nezaměřovat se pouze na komerční informace a produkty. Neobejdete se bez přemýšlení, čím potěšit návštěvníky. Co tu ještě není. Mohou to být třeba:

  • tipy a rady,
  • databáze čehokoliv,
  • soubory ke stažení,
  • video návody a další multimedia,
  • fotogalerie, obrázky,
  • online hry a obecně zábava,
  • obsáhlý slovník,
  • diskusní fóra,
  • atd.

Ať máte portál, který nemá problémy získávat odkazy nebo musíte bojovat v nezáživném oboru, snažte se být co nejvíce užiteční. Pamatujte, že na stránku s produktem nezískáte odkazy, pokud se nebudete obtěžovat nabídnout něco víc, než konkurence.

Ukázka z online byznysu

Líbí se mi, jak prodejce lamp do projektorů Projektory-lampy.cz nabízí návštěvníkům video návody, jak vyměnit lampu v různých projektorech. Jde tak tomu štěstíčku naproti 🙂 a snaží se být užitečný.

Nabídněte svým zákazníkům video návody

Nabídněte svým zákazníkům video návody

 

O čem ještě píšu

Napište nám komentář