X
774 508 788 info@ladyvirtual.cz

Novinky

Analýza konkurence z pohledu SEO nebo PPC? SERPO se bude 100% hodit

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Email this to someone
 K 15. 11. 2016 bude provoz bohužel Serpa ukončen.

Konkrétní důvody si přečtěte na speciální stránce

ladyvirtual-logo-serpoSerpo.cz je nástroj od Jirky Koutného. Jestli používáte Collabim, pak Jirku určitě znáte a tušíte správně, že mladší bratříček Serpo.cz stojí za to. Já si ho oblíbila po několika dnech používání.

V čem se liší Serpo.cz od Collabimu?
Collabim je SEO nástroj a sledujete v něm především vlastní web a vámi zadaná klíčová slova. V Serpu analyzujete konkurenci v SEO i PPC na klíčová slova, která jsme pro vás předem připravili – vypůjčeno z FAQ SERPO.cz.

Co, proč a pro koho?

Serpo.cz analyzuje váš web a špehuje konkurenci v PPC a SEO, v placených a neplacených výsledcích vyhledávání na Googlu i v Seznamu.

Odkud bere a jaká dává Serpo.cz data?

Serpo.cz má pro své analýzy v databázi 2 000 000 klíčových slov, 14 000 000 inzerátů, 150 000 000 přirozených výsledků a aktualizace každých 14 dnů.

Když zadáte doménu, nástroj již pracuje za vás. Serpo.cz ze své databáze nejhledanějších frází najde ty, na které má vložená doména zajímavé umístění. U obou vyhledávačů stahuje první 4 stránky výsledků a inzerátů. Výchozím městem pro hledání na Google je Praha.

ladyvirtual-serpo

Hotový poklad pro SEO specialisty a linkbuildery

Jako SEO specialistka pracuji v částech, které jsou určeny pro analýzy neplacených výsledků vyhledávání. Pokud jste na tom podobně, nástroj si zamilujete protože umí:

  • Analyzovat návštěvnost konkurence –  velmi rychle a jednoduše zjistíte, na jaké dotazy se konkurence umisťuje ve vyhledávačích a přes jaké fráze jim na jaké URL adresy chodí pravděpodobně nejvíce návštěv. Když si tabulku stáhnete, uvidíte podobná data (ale pro vámi zadanou doménu): collabim.cz_google_keywords-seo_2016-07-06-10-49. Pro Google i Seznam si data musíte stáhnout zvlášť.
  • Zjistit slabá místa v SEO strategii – nástroj Serpo.cz vám umožní rychle zjistit, na jaké klíčové fráze se umisťuje vaše konkurence a vy ne. Data pak uvidíte v hezkém grafu s názvem souboj domén – klíčová slova (SEO). Nebo se můžete podívat na klíčová slova se špatnými pozicemi (15+) a analyzovat, proč tomu tak je, jak to zlepšit nebo zda nespustit PPC kampaně.
  • Jirka slibuje, že bude možné monitorovat vývoj pozic ve vyhledávačích v čase u libovolné domény, ale jak jsem pochopila, je tato vychytávka teprve v přípravě.
  • Ukázat všechny konkurenty na klíčová slova v SEO. Zvlášť pro vyhledávač Google, zvlášť pro Seznam. Konkurenční weby jsou dle nástroje Serpo.cz takové, které se zobrazují na stejná klíčová slova, jako zadaný web. Jirka v často kladených otázkách přiznává, že vybraná konkurence nemusí dávat vždy smysl a že na algoritmu výběru konkurentů pracují.

ladyvirtual-souboj-konkurentu-serpo

A co PPC specialisti a Serpo.cz?

Podobně jako SEO specialisté, i PPCčkaři si přijdou na své.

  • Pro analyzovanou doménu zjistí klíčová slova v PPCcollabim.cz_google_keywords-ppc_2016-07-06-11-19
  • Najde pro vás PPC inzeráty a pomůže tak zlepšovat PPC kampaně.
  • I v části pro PPC specialistu najdete vizualizaci souboje domén na klíčová slova v PPC.
  • Zjistíte konkurenty na klíčová slova v PPC.

Možnosti využití Serpo.cz v praxi

Na co jsem zatím Serpo.cz použila nebo si umím představit jeho využití pro SEO?

Jako jeden z podkladů pro analýzu klíčových frází

Velmi rychle vím, jak si stojí web mého klienta či jeho konkurence ve vyhledávačích. Na jaké fráze stránky optimalizuje. Mám tak první podklad a inspiraci pro analýzu klíčových frází.

Pro redesign webu

Až se některý z našich klientů bude chystat na redesign webu, Serpo.cz určitě využiji na jednu z prvních rychlých analýz. Jak si web stojí aktuálně ve vyhledávačích? Když se bude hýbat se strukturou nebo obsahem, které stránky by měly zůstat na svém místě s podobným obsahem – pokud nechci přijít o pozice?

Při hledání vhodných stránek pro linkbuilding nebo inspiraci

S tímto nástrojem můžete například analyzovat velký diskusní web a hledat vhodné stránky pro zapojení se do konverzace. Nebo se mohu podívat na konkurenci, zjistit zajímavé fráze a pustit se do přípravy nového obsahu pro vlastní web.

SEO versus PPC

Můžete udělat export klíčových frází pro SEO a pokud pro zadaný web běží i PPC, vidíte, jaké jsou cílové stránky pro SEO a jaké pro PPC. Pokud v PPC uvidíte, že cílíte často na úvodní stránku a přitom je v přirozených výsledcích umístěna specifická stránka, můžete popřemýšlet o změně. 🙂

Jirka mi odpověděl na pár dotazů

ladyvirtual-jiri-koutny

Zdravím Jirko, děkuji za čas, pusťme se do toho. 🙂 V exportech se objevuje metrika Rank. Z čeho se vypočítává?

Rank je LOG10(hledanost) * násobitel (1 pro pozici 1 až 3, 0.7 pro pozici 4 až 7 atd.). Je to prostě jednorozměrné číslo, které používáme pro stanovení, jaký “užitek” dané KW webu přináší. Můžeš si podle toho ten excel seřadit, případně podle toho dělám sumu v kontingenční tabulce, když si fráze seskupuju např. podle cílové stránky.

Slibujete propojení s Collabimem. Čím začnete, na co se můžeme těšit?

Aktuálně to není pro nás až tak prioritní. Oba nástroje jsou postaveny na trochu jiných technologiích, takže propojení není úplně jednoduché.

Co je tedy pro Serpo.cz priorita číslo 1 v následujícím období?

Máme spoustu dat, která dáváme do exportů. Problém je ale v tom, že běžní uživatelé prostě exporty nedělají a chtějí mít důležité reporty přímo v rozhraní aplikace. Děláme teď třeba supr nástroj, který by ti měl umožnit inspirovat se u konkurence při tvorbě nového obsahu pro tvůj web. Párujeme při tom automaticky tematicky podobné stránky tvého webu se stránkami na webech konkurence a porovnáváme klíčová slova.

Google nám teď (opět) hodil klacek pod nohy s tou clusterizací Google hledanosti, což musíme taky nějak rychle vyřešit. Mimo to se už dlouho chystáme na zobrazování historických dat. Jak se souhrnně měnily pozice vybraného webu v čase, jaké zapínal a vypínal PPC kampaně atd. Všechna data máme, jen je začít zobrazovat.

V databázi máte 2 miliony klíčových slov. Máte přehled o tom, do jakých oborů spadá nejvíce těchto slov? Jsou to finance, půjčky či něco jiného?

Podívej se do přílohy na TOP 200 webů podle počtu KW, na který se zobrazují v Google do 15 pozice. Je to včetně subdomén. Nevím, jestli je možné určit nejčastější téma. Velká je Heuréka a další srovnávače a e-shopy. Je tam i dost obsahových webů na různá témata (emimino.cz vs. penize.cz). Zatím jsme žádnou zásadnější “vyhraněnost” naší databáze frází neobjevili.

Jirko, děkuji Ti za odpovědi, ať se daří.

Další informace

Kde se o Serpo.cz diskutuje a píše?

Podívejte se na online webinář:

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Email this to someone
Tags:

About the Author

Míša Matanelli je SEO konzultantka a linkbuilding specialistka na mateřské dovolené. Práci ale rozhodně nezanedbává.

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *