Moderní SEO v roce 2018

Panelová diskuze. Čest všem účastníkům!
Šampaňské, kaviár a moderní SEO v roce 2018 z úst SEO veteránů a expertů. To byl klubový večer WebTop100 pořádaný agenturou Internet Info a Sherpas. Dříve Dobrý web, kde jsme se s Adamem před několika lety potkali (a vzali se a měli děti a tak).

Na koho jsme se těšili?

Mirka Rojka, Pavla Ungra, Zdeňka Dvořáka, Matěje Nováka (coby průvodce klubovým večerem) jsem si nechtěla nechat ujít. S Adamem jsme děti nechali v domečku u lesa, popadli SEO juniorku Markétu v zácviku a rozjeli se do Prahy do Jazz Docku.
 
 
 

Pro koho jsou klubové večery?

Adam ani já nejsme úplně cílovka pro klubové večery. Ale na Moderním SEO v roce 2018 jsme zkrátka nechtěli chybět. Vidět „staré vojny“, jak Adam s oblibou říká naší Mimi, bylo paradoxně osvěžující. 🙂 Já bych ještě dodala „staré SEO vojny“. Zkrátka lidi, za které bych dala ruku do ohně v tom, co dělají. Ať se to týká SEO, linkbuildingu, bambusů či ředitelování.

Klubové večery jsou 4 za rok, zbývají ještě 3. Jestli pracujete v korporacích nebo i v menších firmách na marketingové pozici, přijde vám pravidelné setkávání i nové kontakty vhod. A samozřejmě také know-how od profíků.

Můžete se stát členy WebTop100 a získáte plno výhod nebo si vstup na klubový večer můžete koupit za plnou cenu.

O čem SEO odborníci mluvili?

Milan Zeman ze Sherpas – SEO jako multiobor

Jako první vystoupil Milan Zeman ze Sherpas. Milan mluvil o tom, jak si SEO rozumí se zbytkem marketingu. Konkrétně s copywritingem, PPC, grafikou, webovou analytikou a UX. Určitě s tím souhlasím. Taky proto jsme si s Adamem pořídili 2 pěkné děti. 🙂

Jasně, synergie mezi obory digitálního marketingu je velmi důležitá.
Milan uvedl příklad, jak se doplněním infografik na několik důležitých stránek na webu zvedla návštěvnost z organicu meziročně o 85 %.
Nezapomeňte, že nejbližší parťák SEO konzultanta je copywriter. Potvrzuji a jsem moc ráda, že mě Adam pomáhá s texty. Ačkoliv cesta to není jednoduchá. PPC je pro SEO tajná zbraň. Pokud máte vhodný obsah doplněný obrázkem, povede si daleko lépe, než obsah bez obrázku. Vyznáte se ve webové analytice? SEO a UX patří k sobě, to je stará známá pravda.
 
Milan zmínil, že v v roce 2020 by SEO nemělo být oddělené, ale konzumovatelné, měřitelné, cílené, v synergii s ostatními obory a hlavně UX Driven. To je, jak popisují Sherpas na svém blogu:
Myšlenkový a metodologický přístup k návrhu digitálních řešení, který důsledně vychází z chování, potřeb a emocí reálných zákazníků a aktuálních technologických možností, které jsou namapovány na byznysové cíle a aktivity firmy.

Zdeněk Dvořák (Linki) – Odkazy vždy něco stojí. Nemusíte je ale jen nakupovat

Zdeněk je špička v oboru. Mluvil o tom, kde obvykle začíná odkazová kampaň (bohužel například na placla.cz), ale že tam začínat vůbec nemusí. A že je potřeba najít odkazová aktiva ve vaší firmě.

Když chcete odkazy, dejte lidem, co chtějí, dejte jim motivaci. A určitě to nemusí být jen prachy.

Vtipné, trefné, svižné. Zdeněk Dvořák má zkrátka názor a jeho práce se mi moc líbí. Doporučuji školení, které plánují s Pavlem Ungrem: Chytré dvouSEO.

Miroslav Rojek – Best practices z pohledu SEO při redesignu webu

Můj první SEO šéf ve společnosti Ataxo, dnes vede agenturu Expertia Digital. Shrnul vše kolem redesignu webu. Když se pouštíte do úprav na webu, které mají vliv na změnu obsahu, URL adres, přecházíte na HTTPS, měníte doménu nebo plánujete měnit strukturu webu, nezapomeňte se poradit se SEO konzultantem ve chvíli, kdy je teprve u plánů. Ne pár dní před spuštěním a už vůbec ne několik měsíců po spuštění, kdy vám návštěvnost z organicu padá.

Mirek zmínil článek od Jardy Hlavinky: Co si pohlídat při přechodu na HTTPS?, ke kterému se také ráda vracím a doporučuji dále.

Pavel Ungr – SEO ve světě mobilů

Nezaměnitelný Pavel Ungr a mobilní aktuální realita. Proč je optimalizace pro mobilní zařízení důležitá? Pavel měl ve své prezentaci novinky, které se týkají mobilů, mobilního SEO, mobilních zařízení a mobilních indexů. Věděli jste, že od 26.3.2018 probíhá crawlování internetu mobilním robotem Google má nyní 2 roboty. 1 pro desktop, 2. pro mobil. Aktuálně hodnocení bude probíhat podle mobilní verze.

Sites that are not in this initial wave don’t need to panic. Mobile-first indexing is about how we gather content, not about how content is ranked. Content gathered by mobile-first indexing has no ranking advantage over mobile content that’s not yet gathered this way or desktop content. Moreover, if you only have desktop content, you will continue to be represented in our index.

Zdroj: Rolling out mobile-first indexing

Fotografie

Na fotogalerii z večera můžete mrknout na stránkách nebo na Facebooku. Pár fotek jsem si dovolila i sdílet v tomto příspěvku. Protože bez fotek to nemá smysl, jak potvrdil Milan Zeman ze Sherpas.

O čem ještě píšu

Napište nám komentář