Jaká byla největší konference o digitálním marketingu na jihu Čech? Stihla jsem 4 přednášky a ty byly skvělé.
Obsah
ToggleDlouho nebyl report, kde jsme byli, co jsme tam viděli a co nás odrovnalo. A to chodíme. Třeba tuhle Adam na 2. Freelance Klub s Karlem „Mindless“ Novotným.
Já byla na workshopu od Marka Prokopa. Bylo tak hutné, že bych potřebovala víc času na zpracování. Vytuněného GDS reportu i reportu o tvorbě GDS reportu. 🙂
GDS je zvláštní, neustále se vyvíjí, k dobrému. Ale chaoticky a náhodě. @MarekP na workshopu Google Data Studio
— Michaela Matanelli (@LadyVirtual) January 24, 2019
Čas nějak pořád nemám, zavírám počítač v 18 hodin a pak už bojuju proti nespavosti. Vím, nejsem na osobním blogísku o životě na samotě na jihu Čech.
Oslím můstkem se dostávám k největší jihočeské marketingové akci s názvem Digidějovice. Bo digitál! Zvu vás na krátký přenos do centra Českých Budějovic do divadla Metropol.
Mělo to být rande s Adamem. Před 5 lety mě požádal o ruku. Ale nebylo, děti a jejich chřipky.
Nu dobrá, v 10:30 jsem byla v Budějkách, 15 minut hledala parkování a 20 minut svižným krokem do Metropole. Pohyb neškodí. Dostala jsem papírový dotazník, jak se mi konference bude pak líbit, srkla si hodně špatného kafe… a nepřipojila se. 😉
Zobrazit příspěvek na InstagramuAhoj z #digidejovice2019 🙂 #digidejovice
Příspěvek sdílený Ladyvirtual (@ladyvirtual),
Horší rozjezdy. A teď nemyslím Davida Špinara (Online marketing v roce 2019) a Radka Hudáka (Jak se odlišuje průměrný e-shop od úspěšného?). Jejich přednášky musely být skvělé. Bohužel já je nestihla.
Prvni přednášky od @dspinar a @hudinx super, vypada to na příjemný den, až na tu slabou Wi-Fi 🙂 #digidejovice
— Martin Matějka (@martinmatejka) February 14, 2019
A pak byl Martin Petrášek z FG Forrest, byla jsem tak napůl. Ale pak už to stálo za to. Zapisovala jsem jak investigativní novinář.
Naše první přednáška je venku. Na #digidejovice jsme mluvili o tom, jak se díky online focus group dostat do hlav zákazníků. Prezentace tady: https://t.co/9O3zYGQcRW
— Makevision (@makevisioncz) February 14, 2019
Povídali o tom, proč je důležité poznat své zákazníky do hloubky a získat konkurenční výhodu. Poskytli pro konferenci část svého know-how a podklady najdete také na webu: makevision.cz/digidejovice.
Co se stane, když máte blbý a nedostatečný zadání od klienta?
Kluci povídali příběh, který možná poznáte ze své praxe. Občas se stane, že od klienta dostanete blbý zadání a včas ho neprokouknete. Když si to uvědomíte, je pozdě a musíte pokračovat dál.
Vykašlete se na persony a cílové skupiny. Rozhodnete se pro hipstra, protože hipster neurazí. Ale má ho každej druhej e-shop. Vidíte, že to nefunguje, vracíte se zpátky k zadání. Ptáte se klienta, v čem jsou dobří, kde je tam unikátní výhoda. Co se dozvíte? Že je klient něco VÍC. Víc než auto, víc než SUVéčko. Tak jistě, VÍC je víc, než NIC. Nakonec to skončí slevovou akcí. Splníte, co máte, ale netěší vás to.
Dále kluci probírali online focus group. Jedná se o skupinovou diskuzi. Online, že ano.
Když je to online, diskuze trvá delší dobu, ale účastníci se nemusí stydět. První výpovědi respondentů nejsou ovlivněny ostatními lidmi.
Z OFG si odnesete některé závěry, které vám mohou být jasné již před samotným výzkumem. Ale některé pro vás mohou být velkým překvapením. Kluci se setkali například s tímto:
Přednáška super dvojky @honzapav a @matez_jindra o tom, jak poznat své zákazníky díky online focus group bylo asi to nejlepší, co dnešní #digidejovice nabídly… #digidejovice2019
— Karin Hambalíková (@karinstories) February 14, 2019
Adam Zbiejczuk o sobě říká, že není social guru. Ale sociální sítě ho živí víc než 10 let. Mezi jeho klienty patří mBank, H1 nebo BMW.
Proč jsou Instagram stories oblíbené? Instastories jsou pozitivní. Lidé si je pouští, protože jsou více osobní, vtipné a aktuální.
Jak je to s Facebookem? Lidi jsou tam pořád, ale jak říká Adam: „Je asi tak cool jako e-mail“. A co teď frčí? Teenageři teď nemluví o ničem jiném, než o Tik Toku.
Adam připomněl, že Instagram funguje, ale není to transakční platforma. Transakce dokáže ovlivnit, ale má jeden velký problém. Nejsou tam odkazy (kromě části v nastavení profilu). Reklama by asi nefungovala, víc by odcházeli. Dívejte se proto na Instagram jako brandovou nástavbu. Hůř se měří, neznamená však, že nemá efekt.
Všechny reklamy se neoznačují, z hlediska práva to v pořádku není. Hodně influencerů označuje hashtagem #ad. 90 % lidí nepozná, co to ad je.
A samozřejmě, takové příspěvky už míří k tomu, že nejsou důvěryhodné. Pokud jste influencer, nespolupracujte příliš často a s každým.
Pokud jste firma a chcete spolupracovat s influencery, vyberte si ty menší. U velkých influencerů důvěryhodnost klesá. Obecně věříme více těm, koho známe osobně.
Víte, co znamená takeover? U jednoho účtu se střídá více lidí. Firma, zaměstnanci, influenceři. Má to výhodu, protože můžete na svém účtu mít více autentický obsah.
Analytiku a její „tvrdá data“ nesmíte nikdy brát jako přesná, pravdivá a stoprocentní, ale jsou to nejméně špatná data, která máte k dispozici . Proto je potřeba s nimi pracovat. @jantichy právě přednášel o cross-channel marketingu. #Digidejovice, #Analytics
— Jiří Viták (@jirivitak) February 14, 2019
Honza mluvil o cross-channel marketingu. Klienti v jednu chvíli řeší několik oborů a kanálů najednou. Činnosti je pak nutné koordinovat napříč kanály.
Honza dlouho pracoval v H1, pak založil svou vlastní významnou agenturu Medio. Teď už Taste Medio.
Jednotlivé obory bývají izolované a nesynchronizované dohromady. Klienti na ně mají rozdělené rozpočty. I když to každý v agentuře dělá sám o sobě dobře, dohromady to netvoří kompatibilní celek.
Někdo se na to musí dívat více shora a zajistit spolupráci oborů a specialistů. Problém je, že už si nevystačíte s průměrnými lidmi. Potřebujete hvězdný tým, který bude mít nadhled. To se v agenturách hůře hledá, takoví lidé většinou odcházejí na volnou nohu.
Pro fungování cross-channel marketingu potřebujete ve firmě marketingovýho manažera, který chápe byznys, dokáže připravit obchodní prodejní strategie, a všechny dodavatele a aktivity dokonale zkooridnuje. Bohužel, většina firem nikoho takovýho nemá. A kdo ho má, většinou nezvládá to, co má.
@jantichy díky za přednášku. Potvrzení toho co říkám delší dobu. Firmy potřebuji super manažery / projekťáky z řad agentur. Ideálně pokud mají zkušenost s reálným businessem a prací ve firmě a ne jen agenturní zkušenosti. #CrossChannelMarketing #digidejovice
— Tomáš Jarolím (@reyosmot) February 14, 2019
Částečně může firemního marketingovýho manažera nahradit agentura. A firmy, když si kupují služby z agentury očekávají, že je jakýsi „projektový management“ v ceně služeb. Když firmy oslovují agenturu, tak ji oslovují proto, že chtějí PPC, SEO nebo social. A vnímají to tak, že tam je projekťák, který to organizuje.
Jakmile kombinujete obory a specialisty, je někdo, kdo má nadhled a skoro doslova „rozumí celému marketingu“ nezbytný. Ať již ve firmě, tak v agentuře.
Bohužel, v agenturách to stále chodí tak, že když není práce pro SEO oddělení, přijde shora úkol: Prodávejte SEO! Ať žije SEO.
Minimálně v agenturách zkoordinujte kanály. Skamaraďte jednotlivé specialisty, nastavte procesy. Zajistěte si stejné reklamní sdělení, stejné vizuály. Není to cross-channel v pravém slova smyslu. Ale už aspoň zajistíte, že se lidé mezi sebou baví.
Máme tak nějak vryto, že všechny cestičky musí vést na web klienta. Ale co když to není ta správná cesta? Vždyť to vůbec nemusí odpovídat realitě dnešního světa a chování uživatelů. Nechtějí odejít z Facebooku, přes příspěvek až do e-shopu. Možná chtějí nakoupit přímo na Facebooku. Je lepší jim to prodat v kanále, kde jsou připraveni uskutečnit prodej.
Dále Honza popisoval, proč je důležité dívat se také v Google Analytics na věci více shora, na jedno velké číslo. Čísla v Google Analytics berte vždy jako pomocnou metriku. Vždy vidíte asi tak 30 % reálnýho obrazu. Je to slabé, ale aspoň něco.
Vojtěch je zakladatel feedyou.agency. Na konferenci přišel povídat o chatbotech a chatbotkách. Téma rozhodně zajímavé.
Chatbot s námi může chatovat dennodenně a dokáže odpovědět na cokoliv i v 10 hodin večer.
Zobrazit příspěvek na InstagramuJak se vybírají programátoři s chatbotem na #digidejovice2019 #digidejovice
Příspěvek sdílený Ladyvirtual (@ladyvirtual),
Čím dál více lidí přistupuje na weby z mobilního zařízení. Zároveň jenom z 10 % používá mobil pro volání.
Na co dalšího se mobilní telefon zejména používá?
Chatbot je naprosto v souladu s tím, jak dneska komunikuje. Největší přidanou hodnotou je automatizace rutinní činnosti, kterou dělají lidi, ale dělat nemusí. Tím je odpovídání na spíše jednodušší otázky.
Všechny chatboty Vojtěch a Feedyou uvádí na trh v minimálním produktu MVP (3 – 5 týdnů) na základě dat. Pokud chatbot má být k něčemu, je nutné ho vytvářet a rozvíjet kontinuálně.
Tyhle 4 přednášky byly moc dobré. Na poslední už jsem běžela domů, za nemocnými dětmi a milovaným mužem.
Byla to fajn akce a díky všem řečníkům, Collabimu i společnosti Inizio.
Fotka, která o našem oboru říká hodně. Konkurenti, ale zároveň přátelé u kafe @digidejovice #digidejovice2019 #marketingminer #collabim pic.twitter.com/mVOA0ZJYCB
— Martin Matějka (@martinmatejka) February 16, 2019
Po předchozí dohodě
Lady Virtual (Míša Vránová Matanelli)
Slavňovice 39, Stádlec
okres Tábor, 391 61, Jihočeský kraj
IČ: 76342280
DIČ: CZ8261013596