X
774 508 788 info@ladyvirtual.cz

Novinky

Jaká byla konference DATA RESTART 2017 aneb ukažte data (třeba v Google Data Studio)

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter2Share on LinkedIn0Email this to someone

Po dlouhé době jsem se vypravila na konferenci. Bez dětí a těhotenského břicha. Ovšem stále s vykojeným mozkem. Syndrom vykojeného mozku jsem pečlivě sledovala během celé konference. V neznámém prostoru jsem se v některých situacích hůře orientovala a občas hledala své 2 děti. 🙂

Reklamovat tento stav nebudu. Z konference DATA RESTART jsem si i tak odnesla hodně nových informací a ukázek z nástrojů jako Keboola, Geenea, Tableau, PowerBI nebo Google Data Studio.

Přednášející na DATA RESTART 2017

4 bloky x 3 přednášející => 12 přednášek:

  • Lukáš Jirát ze Sun Marketing – povídal o časové náročnosti ručně připravovaných reportů a jak Keboola, GoodData a PowerBI mohou pomoci práci ulehčit a reportovací čas zkrátit. Na slidu s náklady mi bylo jasné, že nic v takového v dohledné době implementovat v Ladyvirtual.cz nebudeme. 😉 Jednorázové náklady na implementaci nástrojů byly 420.000 Kč. Měsíční náklady na technologii a support byly v Sun Marketingu 30.000 Kč.
  • Martin Matějka – s pány Matějky se roztrhl pytel. Ne, nepřednášel tenhle Martin Matějka (ani jeho nezvaný host), ani tenhle z H1. Byl to Martin Matějka ze společnosti Keboola. Mluvil o automatické analýze a vizualizaci textu za pomoci nástroje Geneea, Keboola a Tableau.
  • Pavel Jašek – bývalý kolega z Dobrého webu, který to dotáhl až na vedoucího analytiky v Googlu. Povídal o modelech pro predikci Customer Lifetime Value. Ve výzkumu s kolegy z VŠE a ČVUT porovnává různé modely (Status Quo, EP/NBD, Markov chain) a jejich úspěšnost. Na víc se mě neptejte 🙂
  • Jan Matoušek z firmy Data Mind, ve které šéfuje. Jak oddělují kolemjdoucí, snílky a skutečné zájemce o zboží. Líbila se mi jeho přednáška i web. Asi bych Data Mind požádala o konzultace, kdybych potřebovala.
  • Lukáš Uhl – Lukáš byl ředitelem DámeJídlo.cz a vedl logistiku pro Delivery Hero v Evropě. Nyní funguje jako business konzultant. Přednáška na téma Akvizice a retence zákazníků: jak počítat, co se vyplatí.
  • André Heller – moc šikovnej a z Medio Interactive. Až nebudu mít syndrom vykojeného mozku, ráda zajdu na jeho školení Google Tag Manager pro fajnšmekry. Na DATA RESTARTU povídal o stornování transakcí v Google Analytics.
  • Eva Škorničková – znáte GDPR? Je to nová legislativa EU, která výrazně zvýší ochranu osobních dat občanů. A Eva je ta, kdo o tom ví hodně moc.
  • Šárka Ludvíková, Vít Mrňávek – analytické duo z Media. Poradili, jak na Google Data Studio a vlastně mi naplánovali program na víkend. Díky, že jste mě k tomu donutili! 🙂
  • Veronika Miňovská – půvabná Veronika z CDN77.com a téma Využití strojového učení ke klasifikaci leadů.
  • Jan Tichý – vůdce Medio Interactive, pachatel DATA a SEO RESTARTů, zkušený přednášející, fajn člověk. Přednáška na téma Zákaznická data v Google Analytics.
  • Radek Hudák – ve Slevomatu vede marketing, má rád především ten výkonnostní. Konzultuje kampaně klientům, které má rád.
  • Honza Mayer – vtipné a svižné zakončení od Honzy Mayera z TrendLucid. Pro začátečníky lákavá přednáška s názvem Co si můžeš udělat sám v PowerBI nezklamala a přinesla mnohem více.

Google Data Studio

Přednáška od Šárky Ludvíkové a Víta Mrňávka z Medio na mě měla blahodárný vliv. Analytici z Medio mě donutili ještě tu noc otevřít Google Data Studio (beta). Nereagovat na pláč a křik dětí a pustit se s vervou do vytváření šablony. Zaměřila jsem se na většího klienta, u kterého pravidelně reportuji výsledky z neplaceného hledání.

Když jsem Google Data Studio (GDS) otevřela poprvé 7. 3. 2017, kdy Google oznámil: Data Studio now globally available, trochu jsem se lekla těžkopádnosti a nevěnovala jsem tomu tolik času.

Po DATA RESTARTU jsem ale několik hodin naklikávala vhodné dashboardy a Google Data Studio (GDS) si oblíbila.

Výhody reportingu v Google Studio Data

  • Můžete propojit více účtu GA, GSC a dalších nástrojů na jednom místě.
  • Nemusíte mít přístup do Google Analytics a přesto data uvidíte. Pokud máte přístup do Google účtu.
  • Můžete vytvořit hezké a srozumitelné reporty pro klienty.

S jakými nástroji můžete Google Data Studio propojit? Podívejte se na dostupné konektory: https://support.google.com/datastudio/topic/6370347?hl=en&ref_topic=6268199

Pozn.: Ne, během přípravy prvních šablon jsem nepraktikovala “Fuj Estvillovu metodu”. Děti naštěstí nekřičely. 😉

Jak na Google Studio Data

Zkuste projít internet, možná natrefíte na připravenou fajn šablonu. Koukněte i do Google Data Studio Gallery, třeba vás něco zaujme. V samotném nástroji je zatím 7 šablon.
Mě osobně hodně zaujala šablona od Miroslava Pecky.

Vyberte si šablonu nebo začněte na zelené louce. Pro začátek a testování může být jakákoliv šablona dobrým pomocníkem.

Přes Zdroj -> Spravovat přidané zdroje dat spravujete připojení s konektory. Nekladu si za cíl popsat přesný postup a návod na GDS, na internetu jich najdete několik. Po pár minutách určitě pochopíte, zdroje dat se přidávají vcelku jednoduše.

Nastavte jednotlivé zdroje dat

Když máte všechny zdroje dat přidané, vybíráte jednotlivé údaje a nastavujete Zdroj dat a řešíte metriky, filtry, případně segmenty.

K jednotlivým údajům přiřazujete zdroje dat

Důležité odkazy

Sem tam boží tweet

Závěrem

Svižný program a zábavní přednášející, tak vidím DATA RESTART v roce 2017. Za mě to byl tedy první kousek, ale s chutí ho navštívím i příště. Stejně jako SEO RESTART, který se koná 16. června 2017.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter2Share on LinkedIn0Email this to someone
Tags:

About the Author

Míša Matanelli je SEO konzultantka a linkbuilding specialistka na mateřské dovolené. Práci ale rozhodně nezanedbává.

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *