Analýza klíčových frází

Myslíte si, že pod magickou a tajuplnou formulací analýza klíčových frází se skrývá pouze zjištění hledanosti, konkurence a navržené nabídky za proklik? Že jste něco takového dostali od svého dodavatele? Au! Ukážeme vám, jak analýzu děláme my a co se z ní dá získat.

Chci analýzu klíčových frází

Jak lidé hledají?

Máte 5 oblíbených a nejvíce hledaných frází a na ty se chcete umístit na horních příčkách? Připravte se na velmi krutý boj ve vyhledávačích, který nejspíš nevyhrajete. Zvláště, pokud se na těchto 5 frází budete soustředit prvoplánově.

Lidé ve vyhledávačích stále nejvíce hledají jedno nebo dvouslovnými výrazy. Většinou jsou to ale tak obecné fráze, že konverzi nepřináší. Mnohem zajímavější jsou víceslovné fráze, které sice hledá méně lidí, ale které často přinášejí poptávku či objednávku. Tedy pokud je nabídka na webu osloví.

K čemu analýzu?

Výstup z analýzy klíčových frází vám zodpoví následující otázky:

  • Co se nejvíc hledá?
  • Co z toho je konkurenceschopné a relevantní?
  • Je současná struktura webu dostatečná?
  • Když stavím nový web, jak by měla vypadat ideální struktura?
  • Které kategorie jsou důležité? Které naopak?
  • Které fráze (témata) využiji pro obsahovou strategii?
  • Na co se mám zaměřit v linkbuildingu?
  • Které fráze se hodí pro PPC?
  • Jak je web v současné době viditelný?

Dobře. Tak už víme, že se nebudeme soustředit v první řadě na hodně hledané, ale obecné fráze s vysokou konkurencí. Že se podíváme na zoubek tomu long-tailu. Také už víme, jaké otázky by nám měla analýza zodpovědět. Fajn! A kolik těch dat pro takovou pořádnou analýzu potřebujeme?

Odkud získám data?

Data obvykle získáváme z následujících zdrojů:

  • Z vlastní hlavy – Přemýšlíme, jak lidé hledají. A jak bychom hledali my.
  • Od konkurence – Jak se o tom mluví na webech konkurence?
  • Další weby – Jak o tom lidé diskutují? Jak tomu říkají? Líbí se jim to nebo ne?
  • Google Analytics – Pořád vidíme, jak lidé hledali v Seznamu a přišli na web.
  • Search Console – V části analýza vyhledávání zjistíme dotazy za poslední 3 měsíce nejdéle.
  • Google Keyword Planner a Sklik pro návrh klíčových slov – Nástroje pro vyhledávače Google a Seznam. Dobrý zdroj pro získání velkého množství relevantních dotazů. Kromě nich získáte odhad konkurence – inzerentů v PPC a doporučenou nabídku, která se vypočítává na základě ceny za proklik.

Kolik dotazů analyzovat?

100

Sto?

10000

Deset tisíc?

Záleží, v jakém oboru se pohybujte a kolik můžete do analýzy klíčových frází investovat.

Pro některý obor je možné dohledat pouze několik stovek hledaných dotazů. Pro jiný může být i 10 000 málo.

Obvykle při analýze zpracováváme 2 000 – 8 000 dotazů.

Víme, z jakých zdrojů data získáme. Kolik jich asi tak může být. Ale co s nimi dál? A kolik mě to bude stát?

Co děláme s dotazy?

Dříve, než je možné dotazy začít analyzovat, je nutné projít několika pracnými kroky.

Získaná data je potřeba nejdříve očistit od duplicitních dotazů. Do seznamu se určitě dostane i spousta nerelevantních.

Pro zjednodušení si zvolíme jeden slučující výraz. Často získáme několik variant dotazu, které nepotřebujeme řešit samostatně:

  • seo konzultace
  • konzultace seo

Pak už nás čeká kategorizace jednotlivých frází a analýza jednotlivých kategorií. Společně s klientem se zamyslíme nad otázkami, které nás zajímají, a hledáme na ně v analýze odpověď.

Výstup analýzy

Analýzu klíčových frází dostanete v XLS souboru společně se shrnutím  a doporučením dalšího postupu.

K analýze klíčových frází většinou klientům dodáváme doporučení ke změnám struktury webu a pár tipů na témata vhodná k tvorbě obsahu webu.

Informace o AKW

Zeptejte se na analýzu klíčových frází

Naše cena

Cena analýzy kw začíná na částce od 18 000 Kč.

Nejsme plátci DPH.

Zeptejte se

Máte zájem o spolupráci? Zavolejte 774 508 788, napište: info@ladyvirtual.cz nebo vyplňte kontaktní formulář.

Jméno *

E-mail *

Telefon

Vaše zpráva

* Vyplňte prosím políčka s hvězdičkou.