Uživatelské testování odhalí chyby na webu

Investujete hodně prostředků do různých forem reklamy a přivádíte na své stránky velký počet uživatelů, ale bez většího efektu? Uživatelé web opouštějí, aniž by nakoupili nebo zaslali objednávku? Pravděpodobně jsou vaše stránky špatně použitelné.

Co je uživatelské testování?

Prostřednictvím uživatelského testování použitelnosti dostáváte neocenitelnou zpětnou vazbu přímo od reálných uživatelů. Jen ti mohou skutečně odhalit všechny problémy a slabá místa vaší webové prezentace. Každý web by měl sloužit především uživatelům a právě uživatelské testování dokáže včas odkrýt ztrátová místa stránek při jejich běžném používání a ušetřit tak mnoho peněz vynaložených na provoz špatně použitelných stránek.

Chci uživatelské testování

Co vám uživatelské testování přinese?

Použitelnost internetových stránek je pro jejich úspěch klíčovou záležitostí.

Pokud se uživatelé na webu ztratí, nepochopí jeho strukturu nebo nedostanou všechny pro ně důležité informace, těžko můžete očekávat, že se déle zdrží, ba dokonce nakoupí nebo objednají.

V prostředí internetu je konkurence vzdálena jen jedno kliknutí, proto nebudou mít důvod na takovém webu déle setrvávat. V takovém případě jste právě poslali jednoho zákazníka svému konkurentovi.

Uživatelské testování vám pomůže zvýšit rentabilitu vašeho webu. Váš web komplexně otestujeme, označíme největší problémy a podáme doporučení na jejich odstranění.

Fáze uživatelského testování

  1. Vyjasnění hlavních cílů a poslání internetové prezentace s klientem
  2. Vytvoření detailního scénáře uživatelského testování
  3. Oslovení vhodných kandidátů
  4. Realizace uživatelského testování na relevantním vzorku testerů
  5. Vyhodnocení testování a doporučení na odstranění hlavních chyb
  6. Konzultace a pomoc s odstraňováním nedostatků

Vhodný výběr testerů

Uživatelské testování provádíme na podobné cílové skupině, jakou tvoří vaši zákazníci. Vývojáři, webmasteři nebo kamarádi nikdy web plnohodnotně neotestují. Již z podstaty nemohou být objektivní.

Pokud zákaznickou základnu tvoří starší generace, je nutné i uživatelské testování provádět na tomto vzorku testerů. V opačném případě by závěry z uživatelského testování mohly být zkreslující. Každý typ uživatele se na webu chová odlišně. Jinak používá web mladší uživatel, jinak se na internetu chovají ženy a jinak muži.

Propracovaný scénář – základ uživatelského testování

S klientem konzultujeme klíčové části webových stránek. Po konzultaci vypracujeme detailní scénář uživatelského testování, který bude obsahovat přesný popis testovaných úkolů. Pokud je hlavním posláním webu například on-line prodej, zaměříme se něj.

Budeme s uživateli simulovat nákupní proces od vstupu na stránku až po odeslání objednávky, případně zaplacení zboží. Budeme sledovat, jestli neexistují překážky, které by mohly bránit v dokončení nákupu nebo zda jsou uživatelé dostatečně seznámeni se všemi okolnostmi internetového prodeje.

Web s vámi otestuje Adam

Uživatelské testování vede Adam. Ví tak přesně, jak na uživatele působit, aby se cítil přirozeně a jeho chování nebylo ovlivněno nějakými negativními vlivy. Ví na co se při testování zaměřit a hlavně formulovat relevantní závěry plynoucí z uživatelského testování.

Podrobná zpráva – výstup uživatelského testování

Po skončení uživatelské testování od nás obdržíte podrobnou zprávu popisující problémy dle jejich důležitosti. Názorně vám pomocí obrázků ukážeme, jaké prvky nebo části stránek dělaly uživatelům největší problémy a kde si nevěděli rady.

Mimoto vám podáme konkrétní doporučení, jak nalezené problémy co nejlépe odstranit, aby vaše webová prezentace byla úspěšnější a efektivnější.

Odevzdáním analýzy naše práce nekončí. Máme zájem na tom, aby hlavní účel testování byl splněn, proto konzultujeme a nabízíme pomoc i při samotném odstraňování nedostatků.

Zeptejte se na uživatelské testování

Máte zájem o uživatelské testování?

Uživatelské testování je velmi specifická záležitost, proto se dopředu těžko určuje konkrétní cena. Pro její upřesnění je nejprve nutná osobní konzultace. Jsme plátci DPH. Pokud máte zájem, kontaktujte nás.

Zeptejte se

Máte zájem o uživatelské testování? Zavolejte 774 508 788, napište: info@ladyvirtual.cz nebo vyplňte kontaktní formulář.

Jméno *

E-mail *

Telefon

Vaše zpráva

* Vyplňte prosím políčka s hvězdičkou.