Kočka, pes i myš, mají rádi quiche

Pavle u nás na schůzce, hodující špenátový quiche

S Adamem nás těší nejen pracovat v oblasti online marketingu pro vlastní klienty, vzdělávat se a s láskou se starat o naši malinou Lilinku. Také jsme rádi, když se můžeme rozmazlit dobrým jídlem. Baví nás i rozmazlovat své bližní, obzvláště pak naše klienty (pokud platí 🙂).

Chcete vidět důkaz?

Tak tohle je náš spokojený klient ze společnosti Plaček Pet Products, který nás požádal o pomoc s klasifikační analýzou pro nově vznikající obchod pro zvířátka. Nový e-shop poběží na adrese www.SuperZoo.cz. Ne, úsměv se špenátovým domácím quichem od Adama, není zaplacený, je upřímný a opravdový. 🙂

Dobře, Pavel je náš klient a zároveň kamarád a bývalý kolega z nejmenované pražské digitální agentury, v níž jsme všichni měli tu čest pracovat a učit se novým věcem (zdravíme Dobrý web :)).

Pavle u nás na schůzce, hodující špenátový quiche
Pavle u nás na schůzce, hodující špenátový quiche

A co jsme pro Pavla a jeho zbrusu novou SuperZoo.cz upekli? Tedy kromě koláče, samozřejmě?

Pro čtyři zvířecí kategorie jsme vytvořili čtyři klasifikační analýzy. A byla to pěkná fuška. Cílem bylo zjistit, které položky si zaslouží své místo v hlavní navigaci nového webu a které budou naopak pomáhat návštěvníkům při filtrování zvířecích produktů od psích granulí, přes misky pro kočky, až po akvárka pro rybičky. Samozřejmě, že jsme se při klasifikaci neřídili pouze čísly. Při rozmístění slov do kategorií a filtrů jsme používali hlavně rozum. Nejdůležitější je nakonec vždy logické rozřazení slov do struktury webu tak, aby se v ní vyznali zákazníci.

Že se jedná o sakra velký projekt, nás Pavel přesvědčil ve chvíli, kdy nám ukázal asi stovku prototypů jednotlivých stránek, které dával z velké části dohromady sám, částečně mu pomáhal Honza Kvasnička.

Bavíme o struktuře a filtrování z pohledu SEO
Bavíme o struktuře a filtrování z pohledu SEO

Jednotlivé klasifikační analýzy byly časově náročné. Částečně proto, že jsem s nástrojem Open Refine začínala a na školení k Filipu Podstavcovi jsem se dostala až po analýze nejrozsáhlejší kategorie – PES.

Pavel dostal tabulky s návrhy cílových stránek a díky tomu také zjistil, jak je vhodné je zařadit do struktury nového e-shopu, jaké by měl mít e-shop ideální filtry a jaké titulky by měla mít každá jedna navrhovaná stránka.

Snad jsme Pavla tolika daty nezaskočili a těším se, až k nám zase někdy zaskočí na koláč (a nějakou tu SEO radu). Nám teď už nezbývá nic jiného, než se těšit na spuštění nového e-shopu s chovatelskými potřebami  a Pavlovi držíme palce, ať celý projekt uřídí až do konce.

O čem ještě píšu