Jak navrhnout linkbuildingovou kampaň (kapitola 3)

ultimate-guide-to-link-building-3

Zdravím vás od knížky Ultimate Guide to Link Building od Erica WardaGarretta Frenche.

První kapitola nás lehce uvedla do hledání na webu a odkazů, ve druhé kapitole se Eric a Garett zamýšleli, jaké webové stránky si zaslouží odkazy.

Třetí kapitola začíná velmi zajímavě. Hned na začátku narazíme na problém většiny linkbuildingových kampaní.

Když spolupracujete s agenturou, do odkazového portfolia webu vám přibývají odkazy. Doufejme, že hlavně ty, které mají potenciál přivádět vám zákazníky, či aspoň zvědavce. A samozřejmě, které mohou mít pozitivní vliv na pozice ve vyhledávačích.

Bohužel, po ukončení spolupráce s linkbuilderem může dojít k pozastavení nárůstu odkazů. Co hůře, pokud linkbuilder nakupoval odkazů více, postupně dochází i k jejich poklesu.

Správně vytvořená linkbuildingová strategie není krátkozraká, ale dívá se daleko do budoucnosti. Právě proto, aby po ukončení spolupráce nedocházelo k propadům, ale webová stránka i klient byli dobře nastartovaní a připravení fungovat i bez aktivní podpory.

Jak linkbuildingové aktivity stavět tak, aby s nimi neotřásla hned první výměna linkbuildera?

6 faktorů, které mají vliv na plánování linkbuildingové kampaně

Nebudu doslovná. Nechci pány okrádat o jejich obsah a vás obírat o chuť zakoupit si knížku v originále.

Co vám funguje? Aneb neobjevujte kolo, když už ho někdo objevil

Správný linkbuilder vám musí klást otázky.  Zjišťovat, s čím pracujete, co vám funguje. A to nejen v linkbuildingu, myšleno v celém vašem podnikání. Odhalit vaše silné stránky a možnosti, se kterými můžete pracovat. Jen díky tomu se vám podaří začít navazovat spolupráci s lidmi, kteří vás budou podporovat.

Řekněte, jaké jsou vaše cíle

Mluvte se svým linkbuilderem o plánech a cílech v podnikání. Zajistěte si podporu různých aktivit i sekcí. Když ho v tom necháte samotného, příliš toho nevymyslí, ani nepřijde se zajímavými nápady. Buďte jeho podporou. Jeho nápady tak porostou a spolu s nimi i vaše podnikání.

Pracujte na důvodech, proč na vás mají vést odkazy

Vytváříte důvody, aby si vaše webové stránky zasloužily odkazy? Chce to jen trochu nápadu, kreativity a chutě. Někdy takovou příležitostí mohou být sami lidé, resp. zaměstnanci a odborníci ve vaší firmě či oboru, jedinečný promyšlený obsah, příběh vašeho podnikání nebo cokoliv, co můžete nabídnout zdarma.

Pro každý obor je kreativní něco jiného. Klidně se nejdříve podívejte po konkurenci. Na co vedou přirozené odkazy? Co je to za obsah? V čem se odlišuje od obsahu ostatních konkurentů, že na něj vede tolik odkazů? Umím to udělat ještě o trochu lépe?

Odkazové příležitosti ve vašem oboru

Odkazové příležitosti se liší obor od oboru. Proto je potřeba při návrhu linkbuildingové strategie přemýšlet. Když vám návrh předkládá linkbuilder, nezavrhujte jeho nápady, ač se vám mohou zdát nesmyslné. Připomeňte mu, co ve vašem oboru funguje a třeba návrh přivede do uskutečnitelného stavu.

Finanční zdroje

Není žádné tajemství, že čím více prostředků a času do linkbuildingové kampaně můžete vložit, tím více muziky dostanete.

Šestý bod pojednává o vlivu agentury či linkbuildera uvnitř organizace. Je to také velmi důležitý faktor, který se hodí u návrhu linkbuildingových strategií v korporacích. Zkrátka tam, kde máte více oddělení, jako PR, sociální sítě, marketing a kde potřebujete získat souhlas s některými kroky v linkbuildingu.

V krátkosti jsem prošla zmíněné faktory. Jsem potěšena, že při návrhu linkbuildingových strategií probíráme a procházíme všechny tyto pohledy a navrhujeme kampaně tak, aby dlouhodobě pomáhaly a měly smysl.

Pěkný den, Míša

O čem ještě píšu

Napište nám komentář